تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

تعدادی از شهروندان که یارانه‌شان قطع شده است در تماس با همشهری نحوه مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها و پاسخی که شنیده‌اند را ذکر کرده‌اند.

صداي اين شهروندان از طريق سامانه هم‌افزاي همشهري بشنويد.

  • مالك ماشين 50ميليوني

يك شهروند در تماس باروزنامه همشهري اعلام كرد: 23فروردين متوجه شدم يارانه يكي از اعضاي خانواده 3 نفره‌ام قطع شده است. فكر كردم اشتباهي رخ داده است. وي ادامه داد:‌ به سازمان هدفمندي مراجعه كردم كه در پاسخ گفتند: اين مسئله فقط براي شما نبوده بلكه در اسفند‌ يارانه 50هزار نفر و فروردين يارانه 300هزار نفر قطع شده و هر‌ماه تعداد جديدي حذف مي‌شوند. وي افزود: يك فرم به من دادند كه در آن بايد از بين گروه‌هاي قيدشده در فرم، يكي را انتخاب مي‌كردم. اتومبيلي به نام فرزندم بود كه آن را 50ميليون تومان خريده بودم و پس از تحريم‌ها كه قيمت آن به 100ميليون تومان رسيد، آن را فروختم اما آن شخص پلاك را عوض نكرده و احتمالا به همين دليل فرزند من به‌عنوان دارنده خودروي لوكس از يارانه محروم شده است. وي افزود: اگر قطع يارانه برابر با قانون بوده مشكلي نيست اما چرا مي‌گويند كه يارانه هيچ‌كس قطع نشده است.

  • همسر يك پزشك

خانمي كه همسر او پزشك است و يارانه خانواده‌اش از فروردين امسال به‌طور كلي قطع شده است، در گفت‌وگو با همشهري اظهار كرد: در اخبار شنيدم كه آقاي نوبخت حذف يارانه را تكذيب كردند درحالي‌كه يارانه خانواده ما قطع شده و سازمان هدفمندي يارانه‌ها، اين موضوع را تأييدكرد. اين شهروند گفت: البته اخبار ضد‌و نقيض بود. شنيدم كه وزير اقتصاد گفته است كه شناسايي و حذف يارانه پردرآمدها آغاز شده است. بقيه اخبار را هم نه تأييد كردند نه تكذيب اما تنها كسي كه تكذيب كرده سخنگوي دولت است. وي ادامه داد: من خودم به ساختمان مركزي سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كردم بعد از اينكه شماره ملي همسرم را دادم، چك كردند و تأييد كردند كه يارانه ما حذف شده است.

بعد يك فرم اعتراض پر كردم كه در آن چند گروه مشخص شده بود. همچنين يك سرپرست خانواده ديگر گفت: كارمند بازنشسته راه‌آهن هستم و تا اسفند به ازاي خانواده 3نفره‌ام يارانه مي‌گرفتم اما در فروردين هيچ دريافتي‌اي نداشتم. مستأجر هستم و يك خودروي پرايد مدل 82دارم. من از روزنامه همشهري متوجه شدم كه مي‌شود اعتراض كرد و هنوز به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه نكرده‌ام. يك سرپرست خانوار اعلام كرد كه سال گذشته سفري خارجي داشته و احتمالا به همين دليل يارانه خانواده‌اش قطع شده است. يك كارمند آموزش و پرورش نيز سفر خارجي را دليل احتمالي قطع يارانه خانواده‌اش عنوان كرده است. يك بازنشسته نيروهاي مسلح كه اعلام مي‌كند 8سال سابقه جبهه و معلوليت دارد نيز از قطع يارانه‌اش خبر داد. يارانه همه اين افراد از فروردين امسال قطع شده است.