همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تغییر فرآیند تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌های کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش تسنيم، دكتر محمدرضا مخبر دزفولی درباره آخرین وضعیت تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اظهار داشت: تا کنون صلاحیت حدود 90 رئیس دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تأیید رسیده که از این میان 46 رئیس دانشگاه متعلق به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، 39 رئیس مربوط به دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و 5 رئیس دانشگاه مربوط به واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي است.

وی افزود: امیدواریم به‌ زودی درباره مابقی سرپرستان دانشگاه‌ها نیز در شوراي عالي انقلاب فرهنگي با همکاری و همدلی که بین اعضای شورا و وزرا وجود دارد، تصمیم‌گیری کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره علت تأخیر تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در اين شورا، گفت: تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها سازوکاری دارد و رویه‌ای در مورد بررسی صلاحیت رؤسای دانشگاه‌های پیشنهادی وجود داشته است.

مخبر دزفولی با اشاره به مطرح شدن پیشنهادات جدید در مورد فرآیند پیشنهاد و معرفی سرپرستان دانشگاه‌ها از سوی برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید کرد: علت این تأخیر و وقفه به این موضوع بازمی‌گردد که این تغییر فرآیند و رویه، در حال آماده‌سازی است تا در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

  • ارائه پیشنهادهایی برای تغییر شیوه تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها

دكتر منصور كبگانيان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز درباره وضعیت تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها و احتمال تغییر شیوه این تأیید صلاحیت‌ها، گفت: پیشنهادهایی در حد مشورت مطرح شده است.

کبگانیان با اشاره به اينكه «در حال حاضر در حالت رکود در زمینه تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها به سر می‌بریم» افزود: برخی انتقاد دارند که چرا این موضوع پیش نمی‌رود و بر تعداد سرپرستان دانشگاهی که مهلت قانونی آنها گذشته، افزوده می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رایزنی‌هایی در زمینه شیوه تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها مطرح شده، البته در حال حاضر مصوبه‌ای در این زمینه در شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم. پیشنهادات مختلفی شده که چطور از این بن‌بست خارج شویم، اما هنوز مصوبه‌ای در اين زمينه نداریم.