همشهری آنلاین: پرویز داوودی - معاون اول رییس جمهوری – شایعه‌های مربوط به تغییر رییس کل بانک مرکزی را رد کرد.

وی به ایرنا گفت: کار شورای بازنگری قوانین نظام بانکی، تغییر رییس بانک مرکزی نیست. محموداحمدی نژاد - رییس جمهوری - 17مرداد ‪،۸۶‬ در دومین فرمان خود برای ایجاد تحول اساسی در کارکردها و ماموریت‌های نظام بانکی کشور، به پرویز داودی ماموریت داد تا شورای  بازنگری در قوانین نظام بانکی کشور را تشکیل دهد.

رییس‌ جمهوری همچنین در اولین فرمان خود، معاون اول رییس جمهوری را مامور تشکیل "کارگروه تحول رفتاری نظام بانکی کشور" کرد تا تغییرات جدی کوتاه مدت را در کارکرد بانک‌های دولتی و خصوصی کشور ساماندهی کند و حداکثر تا دو ماه آینده نتایج طراحی‌ها و اصلاحات را به اطلاع مردم برساند.

داوودی تاکید کرد: منظور از تشکیل این کمیته عوض کردن رییس بانک مرکزی و یا بحث در خصوص مسئولیت بانک مرکزی نیست بلکه این کمیته کار رفتاری و محتوایی دارد و به‌دنبال اصلاح رفتارها، ساختار، تشکیلات و قوانین است. ‌همچنین بخشنامه‌ها، سیاست‌ها و قوانین توسط این کمیته بررسی می‌شود.

وی در ادامه باز هم تاکید کرد تغییر رییس کل بانک مرکزی صحت ندارد. البته اینکه جناب آقای احمدی نژاد به این جمع بندی برسد و بخواهد وزیر، مسوول یا یک معاون رییس جمهوری را عوض کند، بحث دیگری است.

داوودی افزود: رییس جمهوری برای افزایش کارایی دولت و اینکه دولت بهتر حرکت کند ممکن است تغییراتی در دولت ایجاد کند اما اینکه یک فرد خاصی را تغییر دهد، مشخص نیست و هر زمانی که به‌تصمیم نهایی برسد، اقدام خواهد کرد.