همشهری آنلاین: شهردار تهران، با اشاره به اینکه دکتر عباس شیبانی، الگوی تمام مردم در بخش های مختلف جامعه است گفت: وی چهره محبوب، شاخص، شناخته شده و مجاهد در کشور است که وظیفه ما نه تنها تجلیل و قدرشناسی از ایشان است بلکه الگو قرار دادن چنین بزرگ‌مردانی موجب بهتر شدن آینده کشور می شود.

به گزارش ايسنا،  محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم «تجلیل و تکریم جوانان شهر تهران از دکتر عباس شیبانی» که در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، تاکید کرد: وظیفه همه ما است که سرمایه های اجتماعی و انسانی خود را حفظ کرده و آن ها را گرامی بداریم، همچنین ضروری است که این سرمایه های انسانی را قدر بشناسیم و آن ها را برای خودمان الگو قرار دهیم، چرا که گذشته و حال ما به واسطه چنین افرادی شناخته می شود و بدون شک آینده خودمان را با الگو گرفتن از چنین مردانی رقم می زنیم.

وی با بیان اینکه دکتر شیبانی نمادی از فرهنگ قرآنی، انقلابی و اهل بیت(ع) است، گفت: دکتر شیبانی دارای یک روحیه انقلابی است که در 60 سال تاریخ مبارزه و خدمت، خود را به جامعه نشان داده و هیچ زمان از مسیر حق، قرآن و اهل بیت خارج نشده است.

وی ادامه داد: ایشان همیشه در مسیر حق و حقیقت قدم گذاشتند و بسیار زندگی ساده و سالمی را برای خود انتخاب کردند که همیشه دور از قدرت و تجملات بوده است. همچنین زندگی دکتر عباس شیبانی می تواند الگوی خوبی برای تمام جوانان و مدیران کشور در سطوح مختلف باشد.

قالیباف یادآور شد: ساده زیستی دکتر شیبانی در کار فرهنگی، اجرایی، داشتن روحیات انقلابی، رفتار فردی و قرآنی به عنوان یک الگوی انقلابی را باید الگو و سرمشق کار و زندگی خود قرار دهیم.

  • دکتر شیبانی از پیشکسوتان دانشگاه علوم پزشکی تهران

مهندس مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه دکتر شیبانی از پیشکسوتان دانشگاه علوم پزشکی تهران است، بیان کرد: حضور در مبارزات سیاسی، داشتن خلوص و شفافیت در زندگی از ویژگی های بارز ایشان است که به عنوان یکی از چهره های شناخته شده، قابل احترام و اعتماد مردم عضو شورای شهر تهران شدند.

چمران دکتر شیبانی را یک برکت برای شورای اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: احداث بیمارستانی به نام حضرت زینب(س) یکی از فعالیت های ایشان برای بهتر شدن زندگی مردم است که خلوص، صداقت ایشان قابل تردید، شک و کتمان نیست.

در این مراسم با حضور مهدی چمران، سرلشکر فیروزآبادی، مشاور رئیس جمهور، حجت الاسلام دعایی، احمد مسجد جامعی و رییس دانشگاه تهران از سردیس دکتر شیبانی رونمایی شد.