گروه اجتماعی: براساس اصلاحیه آیین‌نامه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، کمیسیون موارد خاص مربوط به انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی حذف و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی پیمانی ممنوع شد.

ابراهیم خدایی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اصلاحیه آیین‌نامه انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی پس از امضای وزرای علوم و بهداشت در ماه گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: آیین‌نامه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی در آزمون سراسری در کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور تجدید نظر و با اعضای وزرای علوم و بهداشت به صورت بخشنامه به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی با اشاره به اصلاحات اصلی این آیین نامه اظهار کرد: براساس این تجدید نظر دغدغه‌های سازمان بازرسی کل کشور مرتفع شده است. وی با بیان اینکه در این اصلاحیه «کمیسیون موارد خاص مربوط به انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی حذف شده است»، گفت: همچنین بر اساس اصلاحات ایجاد شده تنها فرزندان اعضای هیأت علمی رسمی و رسمی- آزمایشی می‌توانند طی این آیین‌نامه منتقل شوند و یا تغییر رشته دهند، به عبارت دیگر فرزندان اعضای هیأت علمی پیمانی که در گذشته تحت شرایطی منتقل می‌شدند دیگر نمی‌توانند منتقل شده و یا تغییر رشته بدهند.

خدایی با بیان اینکه داوطلب برای انتقال از طریق آیین‌نامه انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی باید حد نصاب 92 درصد را کسب کند، گفت: البته برای تغییر رشته نیز داوطلب باید حد نصاب 5/92 درصد آخرین فرد آزاد پذیرفته شده را کسب کند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه این آیین‌نامه برای کنکور 86 نیز اجرایی می‌شود، گفت: این آیین‌نامه مصوب کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور است که از کمیته‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی محسوب می‌شود، بنابراین برای کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی لازم‌الاجراست.