همشهری آنلاین: دفتر محیط زیست با موافقت وزیر ورزش و جوانان در این وزارتخانه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش این وزارتخانه با بیان این مطلب گفت که دفتر محیط زیست و ورزش با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی زیست محیطی در حیطه ورزش و جوانان راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد که موضوعاتی همچون ساختارهای محیط زیستی، ورزش سبز و مشارکت دادن قهرمانان، مربیان و دست اندرکاران امر ورزش در فعالیت‌های اجتماعی و ترویجی محیط زیست از جمله برنامه‌های این دفتر خواهد بود.

احمدی همچنین از امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفظ محیط زیست خبر داد و گفت: طبق مفاد این تفاهم‌نامه از همکاری‌های مستمر و نزدیک بین دولتی با استفاده از ارتباطات بین‌المللی برای حفظ و بهبود مسایل زیست محیطی در کشور به ویژه در ورزش بهره خواهیم برد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه در مورد طرح معرفی سفیران محیط زیست از بین نخبگان و قهرمانان ملی و جهانی ورزش اظهار داشت: این قهرمانان و نام‌آوران به خاطر پایگاه اجتماعی که دارند بهترین مبلغ برای پیام‌های محیط زیست خواهند بود.

احمدی به مراسم تقدیر و بدرقه ملی‌پوشان والیبال به لیگ جهانی 2015 والیبال در روز چهارشنبه (16 اردیبهشت ماه) اشاره کرد و افزود: در این مراسم با کمک سازمان حفاظت از محیط زیست با شعار "حفظ منابع آبی"، "سعید معروف" کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و بهترین پاسور مسابقات لیگ جهانی 2014 به عنوان "سفیر آب" معرفی می‌شود.

در این مراسم قرار است وزرای ورزش و جوانان، نیرو، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست حضور داشته باشند.