همشهری آنلاین: موسسه «شکستن سکوت»، اعترافات بیش از ۶۰ سرباز و افسر صهیونیستی را فاش کرده که در تهاجم تابستان سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه مشارکت داشته اند.

به گزارش ايرنا از بيروت، این موسسه با استناد به اعترافات نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی گوشه ای از جنایت های این رژیم را در جنگ 51 روزه علیه غزه افشا کرده که چند روز پیش دبیرکل سازمان ملل از این رژیم برای آنچه به عنوان تحقیقات درباره جنایات ارتش این رژیم در جنگ اخیرعلیه غزه نام گرفته، تقدیر کرده است.

اعترافات این سربازان و افسران صهیونیستی این اصل اساسی درعملیات ارتش صهیونیستی را به اثبات می رساند،

« تهدیدها علیه سربازان اسراییلی باید به کمترین حد کاهش حتی اگر به قیمت نابودی وسیع ساکنان مناطق مسکونی و زیرساخت های شهری در نوارغزه تمام شود».

یک سرباز صهیونیست اعتراف کرده است، فرمان های تیراندازی متضمن یک پیام بود و آن اینکه هیچ یک از افراد حاضر در مناطق تحت اشغال ارتش صهیونیستی شهروند غیرنظامی به حساب نمی آیند وعملکرد ما بر مبنای این دستور استوار بود.

سرباز دیگری که یگانش در شمال نوار غزه دست به جنایت زده است، گفت: سربازان به پیرمردی شلیک کردند که فقط حوالی ظهر به آنها نزدیک شده بود.

وی افزود: سرباز جوانی که در پایگاه حاضر بود - نمی دانم چه اتفاقی افتاد - یک غیر نظامی را دید و به سمت او شلیک کرد، هدف گیری درست نبود، بعد دیدیم که این غیرنظامی برای لحظه ای بلند شد در حالیکه از درد به خود می پیچد و سپس به زمین افتاد.

یکی دیگر از سربازان صهیونیست اعتراف کرد: سربازی جلو رفت و از کشته شدن آن غیرنظامی مطمئن شد، سپس بولدوزر از نوی «دی 9» پیکر آن مرد فلسطینی را همانجا در زیر شن ها مدفون کرد.

درجنایتی دیگر، سربازی از واحد پیاده نظام ارتش صهیونیستی در جنوب نوار غزه شاهد تیراندازی چند سرباز دیگر به دو زن فلسطینی تنها به جرم همراه داشتن گوشی موبایل بوده است.

وی توضیح داد: سربازان به دو زن که در فضای دشت منطقه حضور داشتند مشکوک شدند و برای اطمینان از مساله هواپیمایی شناسایی اعزام کردند.

« نتیجه شناسایی این بود، دو زن فلسطینی با گوشی موبایل در حال گفت وگو و قدم زدن هستند، هواپیما به سمت آن دو رفت و آنها را به قتل رساند چرا که به اعتقاد فرماندهان این دو زن مشکوک به مشارکت در جنگ بودند اما احساس من این بود که چنین برداشتی اشتباه است».

طبق اعتراف این سرباز، فرمانده گروهان تانک ها به مکان حادثه آمد تا آنجا را پاکسازی کند، زمانی که با پیکر بی جان دو زن فلسطینی حدودا 30 ساله مواجه شد به فرماندهان اطلاع داد که آنها هیچ اسلحه ای با خود ندارند.

اما ارتش در گزارش خود این گونه نوشت: این دو زن ، دو عنصر مخرب بودند که در یک عملیات کمین و شناسایی شدند و به سویشان شلیک شد.

سربازی صهیونیست اعتراف کرد : سربازان حتی به زنی که معلوم بود دچار بیماری روانی است و هیچ خطری برای احدی ندارد، شلیک کردند. فرمانده واحد اجازه داد این زن نزدیک شود و سپس فرمان شلیک به سوی او را صادر کرد و این زن به همین سادگی کشته شد.

یک سرباز واحد زرهی ارتش صهیونیسیت نقل می کند که فرمانده گروهانی تنها به خاطر اینکه یکی از سربازان گروهانش کشته شده بود، دستور شلیک مستقیم خمپاره به سمت خانه های فلسطینی را صادر کرد.

سرباز واحد زرهی اعتراف کرد: سه هفته از شروع جنگ علیه غزه می گذشت که مسابقه ای تفریحی بین سربازان واحد برای هدف گرفتن خودروهای در حال حرکت شروع شد، جاده ای که ما در کنار آن مستقر بودیم محل عبور و مرور خودروها و کامیون ها بود و گاهی نیز آمبولانس ها از آن عبور می کردند.

وی ادامه داد: یک تاکسی را دیدم، سعی کردم خمپاره ای به سمت آن شلیک کنم اما خمپاره به هدف اصابت نکرد، دو ماشین دیگر رد می شدند، دو خمپاره دیگر به سمت آنها پرتاب کردم باز هم به هدف نخورد، فرمانده گفت که پاشو، کافیه، همه خمپاره ها را هدر می دهی، تمامش کن، بعدا شروع به استفاده از مسلسل کردیم.

این سرباز جوان صهیونیست گفت: ابتدای جنگ بعداز کشتن غیرنظامیان کمی عذاب وجدان داشتیم اما به مرور سنگدل شدیم و بی امان و بدون واهمه به سوی هر جنبنده ای که تشخیص می دادیم شلیک می کردیم، شبیه یک بازی کامپیوتری شده بود و کشتن فلسطینی های غیرنظامی هیجان انگیز بود.

شیوه رایج دیگر تفریح بین سربازان صهیونیست حاضر در جنگ علیه غزه، له کردن خودروهای پارک شده با استفاده از تانک بود.

یکی از سربازان اعتراف کرده است که پیش از له کردن خودرو، از تانک پیاده شدم تا خودرو را وارسی کنم شاید چیز به درد بخوری در آن پیدا شود.

سرباز دیگری که عضو نیروی زرهی بود، می گوید: در جریان جنگ متوجه شدم درهر خانه ای ارتش اسراییل وارد آن می شود با بولدوزر آن را تخریب می کنند.

شکی نیست که این اقدامات جزو جنایت های جنگی به شمار می آید و به موجب قوانین بین المللی نه تنها کشتار غیر نظامیان جرم محسوب می شود بلکه حتی هدف گرفتن مناطق نظامی که احتمال کشتارغیر نظامیان برود، ممنوع است.

گزارش موسسه «شکستن سکوت» آشکارا تاکید دار که ارتش صهیونیستی در جنگ اخیر، غزه را آماج بمباران بی حد و حساب قرار داده و باعث شهادت بیش از 2200 فلسطینی و 11 هزار زخمی و ویرانی هزاران منزل مسکونی شده است.

سرهنگ الیعازر تولیدانو فرمانده تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش در مصاحبه با سایت صهیونیستی واللا، ماهیت نظریه جنگی اسراییل را در یک عبارت خلاصه کرد: اگر متوجه شویم دشمن در یک خانه است وارد آن نمی شویم بلکه تمام آن خانه را ویران می کنیم.