همشهری آنلاین: گروگانگیری کوتاه مدت در دانشگاه تهران پایان یافت و رییس پلیس پایتخت با حضور در عملیات دستگیری فرد گروگانگیر تحقیقات اولیه برای یافتن دلایل گروگانگیر را شروع کرد.

صبح سه‌شنبه 30 مرداد تالار ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد ورود ناگهانی فردی به همایش «جای پا» و شلیک چند گلوله هوایی یود. او با در دست داشتن یک اسلحه افراد حاضر در سالن را که تعداد آنها حدود 200 نفر بود را به گروگان گرفت.

فرد مسلح توسط نیروهای عملیاتی پلیس دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به اداره پلیس منتقل شد.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به ورود این فرد مسلح به جشنواره‌ "جای پا" که به مناسبت ایام شعبانیه در تالار ابن‌سینا برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: هنوز از دلیل و هدف این مساله چیزی نمی‌دانیم و باید با این فرد صحبت کنیم و تنها کاری که تاکنون کرده‌ایم انتقال وی به یکی از پایگاه‌های پلیس بوده است.

سردار رادان که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در توضیح این حادثه گفت:  فرد مسلح با ورود به محل این جشنواره اعلام کرده که «من ناراحتم و صحبت‌هایی دارم که باید بشنوید».

وی افزود: طی امروز و فردا، اطلاع‌رسانی دقیقی در رابطه با این حادثه صورت می‌دهیم.

سردار رادان همچنین تأکید کرد: به هیچ‌کس در این حادثه آسیبی نرسیده و هنوز هویت فرد دستگیر شده مشخص نیست. 
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، افرادی که موفق به فرار از محل شدند، اظهار کردند، فرد گروگانگیر، تقاضای پخش لوح‌های فشرده‌ای بین شرکت‌کنندگان را داشته که پس از رد تقاضای خود از جانب برگزارکنندگان همایش، اقدام به تیراندازی و گروگان گرفتن حاضران کرده است.