همشهری آنلاین: این روزها کمپانی تئاتر مالورن انگلستان میزبان نمایش «ربه‌کا» به عنوان جدیدترین اقتباس از رمان «ربه‌کا» نوشته دافنه دوموریه است که با تصویر سازی‌هایی شبیه به نقاشی‌های سالواتور دالی اجرا می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، اما رایس کارگردان تئاتر، اقتباسی جدید از رمان کلاسیک «ربه‌کا» نوشته دافنه دوموریه در سال ۱۹۳۸ را به شکلی متفاوت در تئاتر مالورن انگلستان روی صحنه برده است.

به گفته دومنیک کاوندیش منتقد با سابقه تئاتر انگلستان، این نمایش یک اثر با تعداد بازیگر بالا و دکوری حجیم و در عین حال شگفت‌انگیز و مفرح است.

کاوندیش معتقد است صحنه‌های مختلف این اثر همچون نقاشی‌های سوررئال سالواتور دالی شکل می‌گیرند و مخاطب را چنان تحت تأثیر قرار می‌دهند که او نمی‌داند تماشاگر این صحنه‌ها است یا در آن‌ها زندگی می‌کند. 

این منتقد تئاتر تأکید دارد که شاید برای طرفداران رمان «ربه‌کا» نوشته دافنه دوموریه، شادابی موجود در نوشته و قلم این نویسنده در روی صحنه تئاتر وجود نداشته باشد، اما تماشای تصاویر و صحنه‌های شگفت‌انگیز این اثر نمایشی می‌تواند آن‌ها را غافلگیر کند.

تریستان استوراک و ایموگن ساگ بازیگران اصلی نمایش «ربه‌کا» هستند که قرار است در قالب یک تور تئاتری، در شهرهای مختلف انگلستان اجرا شود.