همشهری آنلاین: کمال مجاهد الحوثی پزشک یمنی، گفت که حملات ددمنشانه عربستان و کشورهای عربی به یمن تاکنون نزدیک به دو هزار کشته و بیش از شش هزار زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ايرنا، مجاهد الحوثی پزشک همراه مجروحان یمنی در ایران در نشست خبری در تهران گفت: شرایط بهداشتی یمن غیر قابل توصیف است و ما در حدود شش هزار و 500 زخمی داریم که 55 تا 60 درصد آنان زنان و کودکان هستند .

وی گفت : 40 درصد از زخمی‌ها در شرایط وخیم به سر می‌برند، چون بمباران هوایی عربستان و متحدانش نتایج بسیار اسفباری برای زیر ساختهای یمن در پی داشته است .

پزشک یمنی اظهار داشت: بیمارستان‌های یمن در حالت عادی توان پذیرش سه هزار نفر را دارند، ولی اکنون با وجود شش هزار و 500 زخمی ناشی از بمباران‌های هوایی عربستان، این مراکز درمانی با وضعیت اسفباری مواجه شده‌اند .

مجاهد الحوثی اضافه کرد: 30 درصد از زخمی‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، در حالی که بیمارستان‌های یمن در حالت عادی تنها می‌توانند 500 بیمار را در بخش مراقبت‌های ویژه پذیرش کنند.

پزشک یمنی گفت: 36 بیمارستان در بمباران‌های عربستان و کشورهای ائتلاف مورد حمله قرار گرفته و مراکز تولید برق از بین رفته و این مساله در فعالیت بیمارستان‌ها تاثیر مستقیم داشته، به طوری که به علت نبود برق برخی از بیمارستان‌ها قادر به ارایه خدمات به زخمی‌ها نبوده و ما با تعطیلی مراکز درمانی مواجه شده‌ایم .

وی به تعطیلی برخی از کارخانه‌های داروسازی و تولید سرم اشاره کرد و گفت: به خاطر محاصره همه جانبه، با کمبود داروهای اساسی مواجه هستیم و این در حالی است که یک میلیون بیمار قلبی و هشتصد بیمار دیابتی در یمن زندگی می‌کنند و شش هزار مورد نارسایی کلیه به خاطر شرایط موجود ناچار شده‌اند یک بار در هفته دیالیز شوند و این در حالی است که بیماران سرطانی نیز با کمبود شدید دارو مواجه هستند.

مجاهد الحوثی در ادامه سخنانش در باره آوارگان یمنی و وضعیت آنان گفت: آوارگانی که به مناطق امن‌تر پناه برده‌اند، شرایط بسیار بدی از نظر غذایی و آب دارند و ممکن است بزودی با شیوع بیماری‌های مختلف روبرو شویم.

وی افزود: شرایط روحی و روانی کودکان هم به خاطر مشاهده افراد زخمی و شهدا در وضعیت بسیار بدی است که در آینده آنان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

عربستان با مشارکت 9 کشور عربی به جز عمان از ششم فروردین ماه حملات وحشیانه‌ای علیه مردم یمن آغاز کرده است . این در حالی است که آمریکا و سازمان‌های جهانی در قبال جنایات عربستان و ائتلاف کشورهای عربی در یمن تاکنون سکوت اختیار کرده‌اند.