همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه بین‌المللی تعطیلات و سفر با حضور سازمان، دستگاهها، نهادها و شرکت های مختلف گرشگری و مسافرتی داخلی و خارجی و همچنین شرکتهای گردشگری ، تفریحی و خدماتی از ۲۰ تا ۲۲ خرداد در سالن حجاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری اولین نمایشگاه بین المللی تعطیلات و سفر؛ شرکت کنندگان در این نمایشگاه آخرین توانمندی ها و دستاوردهای خود را در انواع گروههای کالایی وخدماتی گردشگری، خدمات گردشگری الکترونیکی- شرکت های خدمات مسافرتی هوایی، دریایی، زمینی، ریلی- خطوط هوایی، پایانه های مسافری- توریسم سلامت- توریسم ورزشی- توریسم زیارتی- اکوتوریسم- بانکها- بیمه ها- سازمان های سیاحتی و گردشگری- اتحادیه ها و انجمن ها- هتل ها و دهکده های توریستی- انواع تجهیزات سفری- موزه ها و کاخ موزه ها- رستوران ها و قهوه خانه های سنتی- گروههای نمایش های آئینی- سنتی- گروههای موسیقی محلی- صنایع دستی و نمادهای هویتی استان ها- سازمان ها و موسسات مرتبط با حفظ آثار باستانی و میراث فرهنگی را به نمایش می گذارند. در این نمایشگاه بزرگ همچنین برخی از سازمانها و انجمنهای گردشگری، تورگردانان، آژانسهای مسافرتی، هتلها، شرکتهای حمل و نقل ریلی، رسانهها، دفاتر رزرواسیون و شرکتهای تجاری و گردشگری نیز حضور دارند.
علی محتشم امیری رئیس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی تعطیلات و سفرگفت: در این نمایشگاه دفاتر مختلف مسافرتی، تورهای مسافرتی نوروزی ارزان قیمت داخلی و خارجی را با تخفیف 10 تا 15 درصد به بازدیدکنندگان عرضه خواهند کرد. وی افزود: اولین نمایشگاه بین المللی تعطیلات و سفر با همکاری و مشارکت ارگان ها و نهادهای مرتبط از جمله سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد. محتشم امیری اضافه کرد:

آشنایی و معرفی توانمندی‌ها، امکانات و ظرفیت های حوزه گردشگری کشور، ترغیب و تشویق افراد، شرکت ها و موسسات به جذب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور،گسترش ایرانگردی، ایجاد زمینه های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور، فراهم کردن بسترهای لازم برای ورود گردشگر به کشور و یافتن راهکارهای لازم به منظور رفع موانع موجود، آشنائی مردم با نقاط گردشگری و تفریحی و تارخی کشور و توجه به آثار تاریخی کشور برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

رئیس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی تعطیلات و سفرگفت: قرار است در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برنامه هایی مختلفی از جمله پخت غذاهای سنتی مناطق ایرانی ، معرفی صنایع دستی و مرکز دیدنی استان ها و همچنین بازی های محلی اقوام مختلف کشور نیز به اجرا گذاشته شود.