همشهری آنلاین: هیجان ناشی از دیدارهای سرنوشت‌ساز دو هفته آخر بوندس‌لیگا افزایش یافته است. شکست باور نکردنی بایرن در برابر فرایبورگ حکایت از آن دارد که تلاش و انگیزه تیم‌های ته جدول برای بقا در لیگ برتر بیش‌تر است.

تیم پرستاره بایرن مونیخ که از هفته‌ها پیش عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌های بوندس‌لیگا را از آن خود ساخته، این هفته مهمان تیم فرایبورگ بود. فرایبورگ كه برای نجات از سقوط حتما به پیروزی نیاز داشت، موفق به کسب سه امتیاز مهم این دیدار شد و با نتیجه ۲ بر ۱ از سد بایرن مونیخ گذشت و شگفتی آفرید. پیروزی فرایبورگ هنوز به معنی نجات آن از سقوط نیست، ولی گام مهمی در این راستاست.

بایرن با گل شواین‌اشتایگر در دقیقه ۱۳ از میزبان جلو افتاد. فرایبورگ موفق شد با گل مه‌مدی در دقیقه ۳۰ و عاقبت در واپسین دقایق دیدار با گل پترسون بر حریف خود پیروز شود.

به گزارش دويچه‌وله، یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته، مصاف بین دو تیم اشتوتگارت و هامبورگ بود. شکست اشتوتگارت می‌توانست به معنی وداع این تیم با لیگ برتر آلمان و سقوط به باشگاه‌های دسته دوم باشد. هامبورگ نیز برای بقای خود در لیگ برتر نیاز به پیروزی داشت.

هامبورگ برای پیروزی به میدان آمده بود و در همان دقایق نخست موفق شد با ضربه سر کاجار، توپی که توسط فان‌درفارت سانتر شده بود را به تور دروازه اشتوتگارت بچسباند. این گل می‌توانست برای بقای هامبورگ سرنوشت‌ساز باشد. تیمی که هفته پیش نیز از سد فرایبورگ عبور کرده بود.

اما خوشحالی هامبورگی‌ها دیری نپایید. اشتوتگارت موفق شد ضمن دفاع از دروازه خود، بارها در برابر دروازه هامبورگ خطرآفرین شود و بالاخره موفق شد با به ثمر رساندن دو گل در همان نیمه نخست، نتیجه را به سود خود تغییر دهد. این پیروزی شانس نجات اشتوتگارت را از سقوط افزایش داد و بار دیگر باعث نگرانی جدی هامبورگی‌ها شد. سرنوشت این دو تیم در هفته آخر رقم خواهد خورد.

پیروزی شالکه بر پادربورن، آن هم در واپسین دقایق بازی، با ضربه سر هونه‌مایر، مدافع پادربورن‌‌‌‌‌، شانس پادربورن را برای بقا در لیگ برتر بسیار کاهش داد و اینک با ۳۱ امتیاز در ته جدول قرار دارد.

دیدار دیگر هفته ۳۳ بوندس‌لیگا بین دو تیم بایرلورکوزن و هوفن‌هایم برگزار شد. لورکوزن با ۵۸ امتیاز در رده چهارم جدول قرار داشت و این احتمال که بتواند به رده سوم صعود کند، بسیار ناچیز بود. اما توپ‌زنان لورکوزن برای پیروزی و نمایش یک بازی خوب به میدان آمده بودند.

هوفن‌هایم نیز با ۴۱ امتیاز عملا نه خطر سقوط تهدیدش می‌کرد و نه در اثر پیروزی شانسی برای حضور در رقابت‌های اروپا داشت. دفاع هوفن‌هایم در برابر حملات لورکوزن دو بار تن به شکست داد و عملا این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود میزبان خاتمه یافت.

دیدار بوروسیا دورتموند و ولفسبورگ از هیجان خاصی برخوردار بود و هر دو تیم برای برد به میدان آمده بودند. ولفسبورگ برای تثبیت جایگاه دوم خود در جدول رقابت‌ها به این پیروزی نیاز داشت و دورتموند هم پس از حضور ضعیف خود در این فصل از رقابت‌ها بدان امید بسته بود كه شاید بتواند با کسب ۳ امتیاز از این بازی و بازی آخر موقعیت خود را در جدول بهبود بخشد.

هنوز بازی شروع نشده بود که کالیگوری نتیجه بازی را به یک بر صفر به سود ولفسبورگ تغییر داد. نتیجه‌ای که ده دقیقه پس از آن با ضربه پنالتی که توسط اوبامیانگ زده شد، به تساوی کشیده شد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

همچون نیمه نخست، شروع دیدار دو تیم با گل ولفسبورگ توام شد. نالدو در دقیقه ۴۹ نتیجه را به ۲ بر ۱ به سود ولفسبورگ تغییر داد. نتیجه‌ای که تا پایان دیدار و علی‌رغم تلاش دورتموند باقی ماند.

ماینتس میزبان تیم کلن بود. پیروزی هفته گذشته کلن عملا خطر سقوط به لیگ دوم را از بین برده بود و از این‌رو این دیدار از هیجان کمتری برخوردار بود. نتیجه این دیدار ۲ بر صفر به سود میزبان بود. ماینتس با این پیروزی موفق به بهبود جایگاه خود در جدول شد.

یکی دیگر از دیدارهای حساس این هفته بازی بین آگسبورگ و هانوفر بود. تیم هانوفر برای نجات خود از سقوط به باشگاه‌های دسته دو آلمان حتما به پیروزی نیاز داشت. انگیزه هانوفر برای برد بیش از انگیزه آگسبورگ بود و این تیم علی‌رغم آن که در زمین خود به میدان رفته بود، از مهمان شکست خورد.

نیمه نخست بازی با نتیجه یک بر یک مساوی پایان یافته بود. اما عزم تیم هانوفر برای کسب پیروزی منجر به آن شد که اشتیندل، مهاجم این تیم در دقیقه ۵۴ با زدن گل دوم خود در این دیدار، نتیجه را به ۲ بر ۱ به سود هانوفر تغییر دهد. یک پیروزی مهم که شاید بقای هانوفر در لیگ برتر را سبب شود.

دیدار دیگر این هفته بین تیم هرتابرلین و فرانکفورت برگزار شد. پیروزی برای هرتا از اهمیت بسیاری برخوردار بود و می‌توانست با این پیروزی شانس بقای خود را در لیگ برتر افزایش دهد. اما ۹۰ دقیقه پیکار این دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت. هرتا حال تنها دو امتیاز از تیم ۱۶ جدول فاصله دارد و از این رو آخرین بازی این تیم در این فصل از رقابت‌ها نیز با هیجان ویژه‌ای توام خواهد بود.

آخرین دیدار هفته ۳۳ بوندس‌لیگا بین دو تیم برمن و بورسیا مونشن ‌گلادباخ برگزار شد. مونشن گلادباخ که مهمان برمن بود موفق شد این تیم را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد.