همشهری آنلاین: مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی از امضای تفاهم‌نامه بین گروه مپنا با راه‌آهن جمهوری اسلامی برای تولید ۱۵۰ لوکوموتیو خبر داد.

عباس علی‌ آبادی در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی گفت: توافق‌نامه سرمایه‌گذاری در تامین نیرو و بهره‌برداری 150 لوکوموتیو میان گروه مپنا و راه‌آهن جمهوری اسلامی به امضا رسید.

وی افزود: این توافق‌نامه در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل ریلی به امضای مدیرعامل مپنا و دکتر پورسیدآقایی مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی رسید.

مدیر عامل گروه صنعتی مپنا خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد این توافق‌نامه با سرمایه‌گذاری گروه مپنا و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ریلی تعداد 150 لوکوموتیو باری تامین و جهت بهره‌برداری به صورت اجاره تحویل راه‌آهن خواهد شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه زمان تحویل اولین لوکوموتیو یک سال بعد از انعقاد قرار داد است، اظهار کرد: تحویل کامل 150  لوکوموتیو در چهار سال انجام می‌شود و دو طرف متعهد شدند که تفاهم‌نامه سه ماه پس از امضای قرارداد اجرا شود.