تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

همشهری آنلاین: پنجمین سالگرد درگذشت معصومه سیحون همراه با افتتاح نمایشگاهی از آثار ایرج شافعی برگزار می‌شود.

به گزارش ايسنا؛ نادر سیحون -فرزند معصومه سیحون- با اعلام این خبر، گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مراسمی برای یادبود مادرم در گالری سیحون برگزار می‌شود. بر خلاف سال‌های قبل که همزمان با سالگرد او یک نمایشگاه گروهی داشتیم، امسال نمایشگاه انفرادی آثار ایرج شافعی در گالری برپا می‌شود.

او درباره‌ی دلیل انتخاب آثار ایرج شافعی برای نمایش در سالگرد درگذشت معصومه سیحون، اظهار کرد:

مادرم آقای شافعی و آثار ایشان را دوست داشتند و ما هم تصمیم گرفتیم، نمایشگاهی انفرادی شامل حدود 10 اثر از ایشان برگزار کنیم. این آثار به مناسبت سالگرد درگذشت

مادرم برای این نمایشگاه آماده شده‌اند.

سیحون همچنین بیان کرد: احتمال دارد در مراسم افتتاح این نمایشگاه چند قطعه موسیقی به صورت زنده نیز برای حاضران اجرا شود.

ایرج شافعی نیز در متنی ببه مناسبت سالگرد درگذشت معصومه سیحون نوشته است:«مثل هیچ کس نبود، خودش بود. باهوش، با سلیقه، بسیار شیک، متواضع و جسور. نمی‌شد نادیده گرفتش. او حضوری واضح داشت. همیشه شخصیت خانم سیحون جذاب و پراهمیت بود و تاثری که در فرهنگ معصر ایران داشت، ناگفتنی است.

حضور او به عنوان یک از برجسته‌ترین گالری‌دارهای هنری ایران، درطول چند دهه‌ی گذشته بوده و گالری سیحون را به پشتوانه‌ای موثر برای هنر ایران تبدیل کرده است. کسی که عاشق فرهنگ این مرز و بوم بود و در نسلی که از میانش برخواسته بود، سرافراز ماند. همیشه ستایشش کرده‌ام و همیشه دوستش دارم.»

معصومه سیحون متولد 1313، نقاش و از پیشکسوتان هنرهای تجسمی در ایران و مدیر گالری «سیحون» بود. او دارای حدود نیم قرن پیشینه فعالیت هنری بود و نقش برجسته‌ای در معرفی استعدادهای هنری ایران داشت.

او روز 31 اردیبهشت‌ماه 1389 درگذشت.