محمدباقر قالیباف در جمع جانبازان ۸ سال دفاع‌مقدس حضور یافت.

در اين مراسم كه با عنوان «بصيران عاقل و عاشق» در محل مركز همايش‌هاي بين‌المللي شهيد آويني برگزار شد، شهردار تهران از روزهاي ايثار و مجاهدت سخن گفت و جانبازي را نقطه مقابل دنياطلبي دانست.او گفت: شما ايثارگران در اين دنياي مادي به دنيا طلبي دست رد زديد چرا كه يك آدم دنيا طلب هرگز نمي‌تواند يك جانباز و ايثارگر باشد بلكه كسي مي‌تواند ايثارگر باشد كه دست از همه‌‌چيز دنيا شسته باشد. اين مهم‌ترين ويژگي شماست و هميشه بايد در حق هم دعا كنيم تا خدا اين روحيه، مقام و جايگاه را از ما نگيرد.

قاليباف افزود: امروز در روزي نام پاسداري بر خود گذاشته‌ايم كه روز ولادت سرور آزادگان، امام حسين(ع) است؛ همچنين روزي را به‌عنوان جانباز انتخاب كرديم كه روز ولادت قمر بني هاشم(ع) بزرگ‌ترين جانباز بشريت است بنابراين هرگز از اين فرهنگ منحرف نشده و لحظه‌اي پشيمان نمي‌شويم. وي با اشاره به شجاعت و ايستادگي رزمندگان، ايثارگران، جانبازان و شهداي جنگ تحميلي بر باورهاي خود تا آخرين لحظه، تأكيد كرد: در نمونه آخر شاهد بوديم كه پيكر شهداي عمليات كربلاي4 كه با شهامت، رشادت و ايستادگي در آن شرايط سخت عمليات كربلاي4 جنگيدند پيدا شد و حتي شرايط اين شهدا به‌گونه‌اي بود كه همه با دست بسته به شهادت رسيدند؛ اين نشان مي‌دهد دشمن ما چقدر خبيث بوده است.

ارزش فرهنگ جهاد و شهادت نشان مي‌دهد كه با آن همه ايثارگري، اگر به اسارت دشمن گرفتار شود و دستش را ببندند، باز هم بر باورهاي خودش تا مرز شهادت مي‌ايستد. شهردار تهران ابراز داشت: اگر ديروز مجاهدت من و شما در سنگرهاي دفاع‌مقدس بود و با اخلاص، صميميت و برادري كنار هم مي‌ايستاديم، امروز هم سنگر مجاهدت در كار است؛ امروز بايد بدانيم كه مبارزه با آمريكا كار، كار و كار است و اگر نتوانيم كشور و جامعه را به درستي اداره كنيم، فرداي قيامت مديون دوستان شهيد و امام(ره) مي‌شويم. قاليباف عنوان كرد: امروز اين فرصت در اختيار ما در مجموعه شهرداري قرار دارد، بنابر اين بايد موقعيت كاري خودمان را هم سنگري مثل همان سنگرهاي دوران دفاع‌مقدس بدانيم و با شجاعت، سلامت، قناعت، جسارت و سلامت به اين مردم خدمت كنيم.

شهردار تهران در ادامه تأكيد كرد: همچنين بايد تلاش كنيم تا جلوي ناعدالتي را در مجموعه كاري خود بگيريم و به مردم خدمت كنيم.
محمد باقر قاليباف ادامه داد: ما خودمان از كارهايي كه در شهرداري كرديم راضي نيستيم اما زحمات شما در شهرداري تهران به‌گونه‌اي است كه هر كسي كه از داخل و خارج وارد شهر مي‌شود، احساس مي‌كند كه در اين شهر كار و تلاش مي‌شود و مايه آبرو شده است؛ اجر اين تلاش هم مثل همان مجاهدت دوران دفاع‌مقدس است.

شهردار تهران عنوان داشت: نبايد هرگز با كارمان رفتار اداري داشته باشيم بلكه مي‌بايست با روحيه باز، جسارت، سلامت و غيرت به مردم خدمت كنيم. خويشتن‌داري، صبر، تحمل و حلم داشته باشيم و به هم متذكر شويم تا بتوانيم اين مجموعه را خوب اداره كنيم. همه حرف ما اين بوده است كه آثار و ثمرات اسلام را به نسل بعدي منتقل كنيم چرا كه اگر نظام كارآمد داشته باشيم، همين موضوع مهم‌ترين استدلال ما براي جوانان است اما اگر جوانان احساس كنند بيكار هستند و مشكل دارند، اين باعث سرشكستگي ماست.

قاليباف با بيان اينكه جامعه ايثارگري در مجموعه شهرداري بايد پيشقراول و علمدار اين فرهنگ باشد، گفت: حتما بنده و مجموعه همكاران در حوزه معاونت منابع انساني نيز مكلف هستيم تا در حوزه مسائل رسيدگي به شما در بحث درمان، دارو و... هر چه در توان داريم را انجام دهيم ولي شأن شما بالاتر از اين است و شما بايد با خداي خودتان معامله كنيد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تبريك ايام‌ماه شعبان، تأكيد كرد: انصافا در مقابل خانواده‌هاي معظم شهدا و عزيزان جانباز هيچ حرفي براي گفتن نداريم چرا كه خانواده‌هاي معظم ايثارگران و جانبازان جزو كساني هستند كه دين خود را به اسلام، انقلاب، مملكت و تك تك افراد اين جامعه، با هر سليقه و گرايشي ادا كرده‌اند؛ ولي شايد امروز تنها چيزي كه از خدا مي‌خواهند اين است كه خداوند آنها را با اين فراز و نشيب دنيوي، در اين راه ثابت‌قدم نگه دارد.

قاليباف در ادامه خطاب به جانبازان و ايثارگران حاضر در جلسه، تصريح كرد: من هميشه خودم را مديون شما مي‌دانستم و در آينده نيز خواهم دانست، اين ابتدايي‌ترين وظيفه بنده و هر انساني است كه امروز در سايه اين سرزمين و در امنيتي كه به بركت خون شما و از دست رفتن سلامتي شما به‌دست آمده است، زندگي مي‌كند. البته بدون شك شما با خدا معامله كرده‌ايد نه با بندگان خدا.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: هر انسان منصفي وقتي نگاه كند، حتما متوجه مي‌شود كه اگر امروز امنيتي وجود دارد كه او در سايه اين امنيت و نظام اسلامي مشغول به خدمت، تجارت و يا تحصيل است، اين امنيت در سايه تلاش‌ها، مجاهدت‌ها، ايثارگري‌ها و زحمات شماست.قاليباف ادامه داد: ما مي‌دانيم كه خدا در همه وقت و همه جا ما را مي‌بيند اما باورتان شود كه خدا صداي شما مخلصان را مي‌شنود؛ شما كساني هستيد كه خداوند مي‌گويد خريدار شما من هستم و خودتان را به كس ديگري نفروشيد؛ چراكه اگر خودتان را به هر كس ديگري بفروشيد، به هر قيمتي بفروشيد ارزان فروخته‌ايد.