همشهری آنلاین: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: اجلاس بین‌المللی خشکسالی با حضور متخصصان بین‌المللی و منطقه‌ای نیمه اول تیرماه سال جاری در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ايرنا، دکتر محمدرضا سعید آبادی روز یکشنبه گفت: خشکسالی یک نگرانی جهانی است و در چند سال اخیر ایران با شدت بیشتری درگیر این پدیده بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایران متولی پروژه بین‌المللی خشکسالی یونسکو (IDI) در منطقه شده است که کمیسیون ملی یونسکو در ایران و وزارت نیرو در اجرای این پروژه فعالیت دارند.

سعید آبادی با اشاره به اهمیت تبادل اطلاعات در زمینه خشکسالی اظهار کرد: از طریق این پروژه، تبادل اطلاعات علمی، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره خشکسالی و آینده منطقه انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: اجلاس بین‌المللی خشکسالی یونسکو با حضور متخصصان بین‌المللی و منطقه‌ای در ایران به منظور بررسی پدیده خشکسالی از جنبه‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون فعالیت‌های مختلفی در زمینه مدیریت منابع آبی در ایران با کمک یونسکو انجام شده است.

سعیدآبادی گفت: سازمان جهان یونسکو با توجه به اهمیت و چالش‌های موجود درباره آب توجه به این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: کمیسیون ملی یونسکو ایران با پیگیری موضوع آب در کمیته ملی آب‌شناسی در جهت رفع مشکلات خشکسالی، اقدام به تاسیس مراکز مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه آب و نیز ایجاد کرسی‌های دانشگاهی در ایران کرده است.