گروه اقتصادی: قرارداد 1896 میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی بین سازمان بنادر و کشتیرانی و 2شرکت خصوصی داخلی و خارجی امضاء شد.

در مراسمی با حضور خبرنگاران، قرارداد بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی در بنادر کشور برای احداث پست اسکله اختصاصی 45 هزار تنی و کارخانه تصفیه و بسته بندی شکر خام با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن طی مدت کمتر از3 سال در بندر امام خمینی، امضاء شد.

بر اساس این قرارداد که 1896 میلیارد ریال (150 میلیون یورو و 800 میلیارد ریال) ارزش دارد شرکت شکر نوین خلیج فارس با مشارکت شرکت بی.ام.آ علاوه بر موارد مذکور ساخت یک انبار 50 هزار متر مربعی، نیروگاه 18 مگاواتی و تاسیسات و تجهیزات مکانیزه انتقال برق را بر عهده گرفته‌اند.

در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی با بیان اینکه با عملیاتی شدن این قرارداد، سالانه 2 میلیون تن به ظرفیت بندر امام خمینی افزوده می‌شود، گفت: با احداث اسکله اختصاصی امکان پهلو دهی کشتی با ظرفیت 45 هزار تن فراهم و 600 نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و با ساخت و بهره برداری از  واحد تصفیه شکر خام علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صدور محصولات این شرکت با نام خلیج فارس به کشورهای منطقه شامل عراق، افغانستان، ترکیه و کشورهای آسیای میانه فراهم می‌شود.

علی طاهری مطلق، با اشاره به آماده سازی 1400 هکتار از  اراضی پشتیبانی بنادر کشور برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: هم اکنون 8463 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 492 هکتار از اراضی پشتیبانی بنادر توسط 97 شرکت خصوصی در حال انجام است.