تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲

کارگردان و فیلمنامه‌نویس تلویزیون و سینمای کشور گفت: اگر جشنواره‌های شمسه با ظرفیت منحصربه‌فردی که دارد بتواند به‌صورت سراسری برگزار شود موجب کشف استعدادهای بیشتری می‌شود و می‌تواند یک الگوی ملی باشد.

سيروس مقدم با اعلام اين مطلب در ادامه افزود: جشنواره‌هاي آييني، فرهنگي، هنري و تجسمي شمسه با اين رويكرد كه منجر به كشف استعدادهاي جوان، افكارنو و ديدگاه‌هاي تازه در عرصه مذهب و هنرهاي هفتگانه شده است از ارزشي واقعي برخوردار است. كارگردان سريال پايتخت اظهار داشت: توجه به جنبه رقابتي و تشويقي اين جشنواره نشان مي‌دهد كه جشنواره‌هاي شمسه جشنواره‌اي جدي و كاملا رقابتي است و تلاش دارد استعدادهاي فرهنگي و هنري را كشف كند. به‌گفته مقدم، در حقيقت، شمسه روي يكي از پاشنه آشيل‌هاي جامعه ما دست گذاشته است؛ ما در جامعه خودمان، هنر كشف استعدادها را نداريم و همين تنبلي ما، باعث هرز رفتن استعدادها مي‌شود.

وي تصريح كرد: بنابراين، نيت و حركت شمسه براي شناسايي استعدادها خودش يك هنر ارزشمند است و به نوبه‌خودم از معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران كه باني و برگزار‌كننده جشنواره شمسه است تشكر مي‌كنم. وي ادامه داد: در تمام دنيا شهرداري‌ها با مردم در ارتباطند و در ايران شهرداري تهران مبتكر اين رويداد بزرگ است و از دل رويداد بزرگ ارتباط نزديك شهرداري با مردم است كه جشنواره‌هاي ارزشمندي همچون شمسه متولد شده‌اند. سيروس مقدم اظهار كرد: اعتقادم براين است كشف استعداد متعلق به يك ناحيه، شهر يا يك كشور خاص نيست، در همه جاي كشورمان هنرمندهاي خوب و اهل فن و بااستعداد وجود دارند. اگر جشنواره‌هاي شمسه با اين ظرفيت منحصربه‌فردي كه دارد بتواند به‌صورت سراسري برگزار شود موجب كشف استعدادهاي بيشتري مي‌شود و كار ملي‌تر و كامل‌تري را كه محدود به سطح شهر تهران نيست انجام داده است.