به گزارش تسنيم، احمد عابدینی در پاسخ به این پرسش که آیا بر اساس بررسیها و مصوبات جدید شورای عالی آموزشوپرورش درخصوص آئین نامه ارزشیابی توصیفی، تکرار پایه و مردودی مجدد در دوره ابتدایی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: شورای عالی آموزشوپرورش اخیراً آئین نامه ارزشیابی توصیفی را بررسی کرد و روند اجرای این شیوه ارزشیابی طی سالهای گذشته بررسی شد، سرانجام بر اساس نظر اکثریت اعضای شورای عالی آموزشوپرورش شیوه ارزشیابی توصیفی به مدت دو سال دیگر تمدید شد.
وی افزود: در بررسی برخی مواد آئین نامه ارزشیابی توصیفی، تغییراتی اعمال شد بهعنوان مثال بهدلیل اهمیت دو درس فارسی و ریاضی به عنوان دروس پایه مقرر شد که اگر دانشآموزی در این دو درس توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" را کسب کند، باید یک بار دیگر در شهریور ماه مورد بررسی قرار بگیرد. درس فارسی دارای اهمیت فراوانی است، چراکه اگر دانشآموز این درس را بهخوبی نیاموزد برای فراگرفتن دیگر دروس دچار مشکل میشود، از سوی دیگر درس ریاضی در ارزیابیهای بینالمللی دارای اهمیت است.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: درصورتیکه دانشآموز مجدداً در شهریور ماه توصیف نیازمند تلاش بیشتر را کسب کرد، پرونده وی در شورای مدرسه بررسی میشود که با تصمیمگیری معلم و اعضای شورای مدرسه ممکن است دانشآموز مشمول تکرار پایه شود.