همشهری آنلاین: ظهر روز یکشنبه (۱۰ خرداد) رقابت‌های قهرمانی کشور دو و میدانی جانبازان و معلولین، بزرگداشت محمدصادق مهریار، در مجموعه آفتاب انقلاب تهران پایان یافت.

به گزارش سايت فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين، در این رقابت‌های دو روزه، 396 ورزشکار حضور یافتند که از این تعداد 164 نفر آنها از ورزشکاران خانم بودند و مسابقات در مواد پرش طول، دوها و پرتاب‌ها برگزار و 5 رکورد آسیایی نیز جابه‌جا شد.

مسابقات طبق قوانین IPC که مقرر هست در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016 اعمال شود، انجام شد و رکوردها پس از تایید توسط ناظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک و ارسال به این کمیته، در جدول رنکینگ جهانی قرار می‌گیرد.

رکوردهای مد نظر برای ورود افراد به تیم ملی، حد نصاب کسب شده توسط نفر سوم جهان در سال 2014 در نظر گرفته شده و افرادی که به این رکورد دست یافته باشند، مجوز حضور در تیم ملی را خواهند داشت. البته این فرصت برای ورزشکاران در نظر گرفته شده که در مسابقات باشگاهی مرداد نیز به این رکوردها دست پیدا کنند.

در پایان این مسابقات و با احتساب مجموع امتیازات بانوان و آقایان هر استان، تیم زنجان با 55 امتیاز قهرمان شد، اصفهان با 48 امتیاز نایب قهرمان شد و عنوان سوم به تیم خوزستان با 46 امتیاز رسید.