تمهیدات ترافیکی برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی اجرایی می‌شود. به گفته سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، از ساعت ۷ صبح روز ۱۳ خرداد عوامل راهنمایی و رانندگی در محدوده و اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) مستقر هستند.

وي اظهارداشت: با توجه به تمهيدات انديشيده شده زائران مرقد مطهر امام خميني(ره) لازم است از توقف وسايل نقليه در محل‌هاي غيرمجاز و حاشيه بزرگراه‌ها اجتناب كنند. همچنين از توقف‌‌هاي منجر به سد معبر به‌ويژه در مدخل‌هاي ورودي و خروجي و خيابان‌هاي فرعي منتهي به 10‌گانه خيابان‌هاي اصلي بهشت‌زهرا و روي پل‌ها اجتناب كنند.

حسيني با اعلام خبر تمهيدات متروي پايتخت براي سالگرد ارتحال امام گفت: طبق هماهنگي‌هاي انجام شده و به‌منظور رفاه حال شهروندان تهران در روز مراسم خط يك متروي پايتخت به‌صورت ويژه و با افزايش ظرفيت حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابه‌جايي زائران اقدام مي‌كند.

  • ممنوعيت‌ها و محدوديت‌هاي توقف و تردد

حسيني با اشاره به ممنوعيت‌هاي تردد اتخاذ شده اظهار داشت: زائران بايد توجه داشته باشند كه از ساعت 17روز چهارشنبه 13خرداد‌ماه تا پايان مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) و تخليه تمامي پاركينگ‌ها و معابر، تردد كليه وسايل باربري سنگين در مسير جاده قديم قم از سه‌راهي حسن‌آباد تا پل آزادگان و در طول بزرگراه شهيد هاشمي و شهيد رجايي از پل آزادگان تا جاده قديم و بالعكس ممنوع بوده و وسايل نقيله مذكور مي‌توانند از جاده حسن‌آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و بالعكس براي تردد خود در طول اين مدت استفاده كنند.

رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: همچنين از ساعت 17روز چهارشنبه تا تخليه كامل محدوده اطراف حرم تردد تمامي وسايل نقليه سنگين و اتوبوس به استثناي وسايل نقليه حامل زائران مربوط به پاركينگ‌هاي 10، 5، 4 و 6 كه شامل اتوبوس‌هاي بسيج تهران بزرگ، كاروان‌هاي اعزامي از استان‌هاي خراسان شمالي و رضوي، آذربايجان شرقي، غربي و قزوين از بزرگراه شهيد هاشمي حد‌فاصل پل صنيع‌خاني تا بهشت‌زهرا و از سه‌راهي باقرشهر تا بزرگراه خليج‌فارس، ممنوع است.

وي گفت:‌ از ساعت 24روز چهارشنبه تا پايان مراسم تردد تمام وسايل شخصي و اتوبوس‌ها به استثناي كاروان‌هاي اعزامي استان خوزستان، يزد و قم در آزادراه تهران- قم حدفاصل پل حسن‌آباد و سه‌راهي كهريزك تا پل شهيد كاظمي ممنوع بوده و اين وسايل نقليه از جاده حسن‌آباد به سمت شرق به جاده قديم قم به سمت تهران ادامه مسير خواهند داد. لذا آن دسته از وسايل نقليه شخصي و اتوبوس‌هايي كه قصد شركت در مراسم ارتحال را دارند، از طريق جاده قديم قم تهران و درب شرقي بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پاركينگ‌هاي تعيين شده مستقر شوند. وي افزود: علاوه بر اين موارد از ساعت 24روز چهارشنبه تا خاتمه اين مراسم تردد انواع اتوبوس و ميني‌بوس ساير استان‌ها به سمت جنوب بزرگراه خليج‌فارس از پل شهيد كاظمي و رمپ‌ولوپ‌هاي مربوطه ممنوع است و اين وسايل نقليه بايد از مسيرهاي از پيش تعيين‌شده ازجمله جاده مرتضي‌گرد، بزرگراه شهيد هاشمي و جاده قديم قم به سمت پاركينگ‌هاي مربوطه حركت كنند.

حسيني با بيان اينكه تاكسي‌هاي فرودگاه امام در زمان اجراي محدوديت از پنجشنبه از مسير آزادگان تردد مي‌كنند، گفت: در طول اين مدت تردد وسايل نقليه سبك در محور آزادراه تهران- قم حدفاصل پل شهيد كاظمي تا عوارضي تهران- قم مجاز بوده ولي در شرايط بحران احتمالي ممكن است ضمن ممنوعيت تردد، وسايل نقليه به مسير جاده قديم قم هدايت شوند.