همشهری آنلاین: معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: جدی‌ترین نگرانی در ارتباط با امنیت غذایی مردم استان کمبود شدید آب است و از شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان می‌خواهیم برای فصل گرما تدابیری جدی بیندیشند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری تهران سیدشهاب الدین چاوشی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غدایی استان افزود: اکنون برخی روستاهای استان با کمبود جدی آب روبرو هستند و همکاری و هماهنگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای رفع دغدغه‌های روستاییان امری ضروری و مهم است.

وی تاکید کرد: رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری باید مردم را از مخاطره جدی کم آبی و تاثیر آن در بهداشت و امنیت غدایی آگاه کنند.

چاوشی با بیان اینکه مردم باید بدانند که منابع محدود آب‌های زیرزمینی و سدها جوابگوی مصرف بی‌رویه نخواهد بود افزود: اگر رشد مصرف کنترل نشود نگرانی ایجاد خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست داریم که دغدغه مدیریت سیاسی استان را در جهت پاسخگو کردن یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی یا یکی از معاونت‌های وزارتخانه نسبت به مسایل بهداشت و درمان استان جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های موثر وزارت بهداشت و درمان در دولت جدید بر اساس گزارش‌های بازرسین اعزامی دادستانی تهران هنوز در برخی بیمارستان‌های دولتی مسئولیت پذیری مقابل بیماران جدی گرفته نمی‌شود تاکید کرد: این کارگروه مرجع مراقبت از سلامت و امنیت غدایی مردم استان است و همه اعضا و دستگاه‌های کارگروه تکلیف قانونی دارند برای سلامت و بهداشت عمومی جامعه تدابیر لازم را اجرا کنند.

چاوشی از همکاری‌های موثر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در امور مرتبط با درمان استان تشکر و ابراز امیدواری کرد که دانشگاه‌های دیگر علوم پزشکی استان نیز در حوزه مسئولیت خود در جلسات مربوط شرکت کرده و پاسخگو باشند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: انتظار جدی از دستگاه‌های مرتبط در آستانه فصل گرما توجه جدی به بهداشت و امنیت غدایی جامعه است که اهمیت آن در ثبات و آرامش جامعه کمتر از امنیت قضایی نیست.

وی به مسئولین همه دستگاه‌های مرتبط توصیه کرد تا به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند و از بروز نگرانی برای سلامت مردم جلوگیری کنند.

چاوشی از سازمان جهاد کشاورزی و مراکز بهداشتی استان خواست تا باتوجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز بیماری‌های واگیر از آبیاری مزارع استان با فاضلاب خام جلوگیری کنند.