تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

همشهری آنلاین: میشل هانکه کارگردان برنده اسکار قصد دارد فیلم جدیدش را با موضوع اینترنت بسازد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، میشل هانکه با تغییر موضوع فیلمی که قبلا اعلام کرده بود به آن فکر می‌کند، اعلام کرد پروژه بعدی‌اش را درباره شخصیت‌هایی که با اینترنت به هم وصل شده‌اند، می‌سازد.

هانکه گفت با شنیدن خبری درباره «فلشماب» ایده عجیبی به ذهنش خطور کرد. درامی درباره گروهی از شخصیت‌های آنلاین که با فلشماب به هم ارتباط یافته‌اند، طبعا نمی تواند موضوع قابل انتظاری برای کارگردان فیلم هایی چون «روبان سفید» و «عشق» باشد.

در عین حال شنیدن این خبر از این کارگردان مطرح که پیش از تولید دست به معرفی فیلمش بزند هم اندکی غیرقابل انتظار است. هانکه قبلا گفته بود منتظر یک بازیگر زن - که نامش فاش نشد- است تا فیلم بعدی‌اش را شروع کند. حالا روشن نیست آیا او به همین دلیل برنامه فیلمش را تغییر داده و موضوع دیگری را در دست گرفته است، یاخیر.

هانکه که اکنون در حال جستجو برای یک فیلم متفاوت در پاریس است تا اطلاعات بیشتری درباره فیلم جدیدش به دست آورد، گفت: من یک پروژه در دست تولید داشتم، اما آن را به دلایل مختلفی که نمی‌خواهم درباره‌شان توضیح بدهم، ول کردم.

آخرین فیلم هانکه یعنی «عشق» به موفق‌ترین فیلم تجاری او بدل شد و جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را برد. این فیلم سال ۲۰۰۹ و سه سال پس از فیلم «روبان سفید» اکران شد.  ​