همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای سواحل شرقی دریای خزر، دامنه البرز شرقی، شمال شرق، سواحل دریای عمان و استان هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیيش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات بطور لحظه‌ای وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده به سبب وزش باد شدید بر روی عراق، استان‌های ایلام و خوزستان غبار آلود و در بعضی ساعات باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین طی سه روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و توفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه گفت: در اثر طوفان حاره‌ای آشوبا در دو روز آینده بیشتر مناطق دریای عمان مواج و نیمه شرقی آن طوفانی است که در روز یکشنبه از شدت آن کاسته می‌شود. نیمه غربی خلیج فارس در روز یکشنبه و سواحل دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه مواج است.

وی اظهار داشت: آسمان تهران فردا شنبه صاف همراه با وزش باد در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا نیز با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب ۳۷ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.