تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

همشهری آنلاین: کوروش قاضی‌مراد بخشی از پروژه‌ی هنری خود را با عنوان «سریر» که پیش از این در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش گذاشته شده بود، به شیراز برد.

به گزارش ایسنا، قاضی‌مراد 19 اثر از مجموعه آخر آثار خود را که با عنوان «سریر» شناخته می‌شود روز گذشته در گالری «ترنج» شیراز به‌نمایش درآورد.

پروژه‌ی «سریر» حاصل هفت سال کوشش قاضی‌مراد در ابداع قلم سریر و شیوه نوینی از نگارش است که بخشی از آن بهمن‌ماه سال گذشته در گالری «ممیز» خانه هنرمندان در بخش‌هایی با عناوین «تجربه‌ها»، «سریر و یافته‌ها» و «سریر و شاعرانه‌ها» به نمایش درآمد.

اکنون 19 اثر از این مجموعه در گالری «ترنج» روی دیوار رفته و افتتاحیه‌ی این نمایشگاه با حضور خود هنرمند و تعداد زیادی از طراحان گرافیک و هنرمندان و علاقمندان برگزار شد. قاضی‌مراد اکنون در حال برنامه‌ریزی برای نمایش مجموعه «سریر» در سایر کشورها است. گالری‌ها، دانشگاه‌ها و موزه‌های معتبری از نقاط مختلف دنیا برای نمایش این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند.

قاضی‌مراد قصد دارد به‌زودی در نشستی پژوهشی درباره جزییات این پروژه و بخش‌های بعدی آن به گفت‌وگو بپردازد.

 

گالری «ترنج» از سال 93 در شیراز تأسیس شده و سعی دارد تا فرهنگ گالری‌داری حرفه‌ای و ارائه و بازدید از آثار هنری را در سایر نقاط ایران، گسترش دهد. این نگارخانه از زمان تأسیس موفق شده گروه‌هایی شامل کارشناسان موزه‌های «لاکما» لس‌آنجلس (بزرگترین موزه‌ی هنری غرب آمریکا) و «متروپلیتن» نیویورک (بزرگترن موزه‌ی هنری آمریکا ) را برای سفر به شیراز و بازدید و خرید از آثار هنرمندان متقاعد کند.

این نمایشگاه تا 12 تیرماه در مجتمع آفتاب فارس، گالری «ترنج» میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.