گروه اجتماعی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش در واکنش به اظهارات رئیس گروه استخدام، آموزش و تشکیلات دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: اگر کارشکنی نکنند آزمون استخدامی آموزش و پرورش 27 مهر برگزار می‌شود.

محمدرضا محدث در جمع خبرنگاران افزود: با انجام اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم، آزمون استخدامی را در موعد مقرر برگزار می‌کنیم و امید است شاهد کارشکنی در این امر نباشیم.

وی اظهار داشت: دولت نهم آمده تا بسیاری از مشکلات اداری زمان‌بر وجود نداشته باشد و نباید کاری را که می‌شود در مدت کوتاهی انجام داد به چند ماه دیگر موکول کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری نشست نهایی مشترک در این باره، بین این معاونت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: توافقات لازم در این باره حاصل شده و دلیل بیان برخی از اظهار نظرها را درباره به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون نمی‌دانم و امید است کلیه کارها با سرعت، دقت، قانونمندی و تقوای کاری که تاکنون در مقامات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شاهد بوده‌ایم به انجام برسد و به دست‌اندازهای معمول اداری وارد نشود.

وی اظهار داشت: کمیته‌های طرح سؤال و برگزاری این آزمون تشکیل شده است و با برگزاری آزمون 10 هزار نفر شامل 2 هزار مربی فنی‌حرفه‌ای، 3 هزار مربی  نظری متوسطه و 5 هزار نفر مربی پرورشی از میان نیروهای حق‌التدریس، تربیت معلم و آزاد جذب می‌شوند.

محدث با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ساماندهی نیروها است گفت: با توجه به تغییر برنامه‌های درسی باید به سمتی برویم که 44 درصد دانش‌آموزان متوسطه، در فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند و استخدام و توزیع نیروها نیز باید در همین زمینه باشد.

گفتنی است هفته گذشته رئیس گروه استخدام، آموزش و تشکیلات دفتر آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرد: دستورالعمل استخدام در آموزش و پرورش دارای مشکلاتی است که این باعث می‌شود استخدام در این وزارتخانه حداکثر تا آذر امسال به تاخیر بیفتد.