همشهری آنلاین: بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سوم تیر همزمان با هفتمین روز ماه مبارک رمضان در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال با حضور مسئولان ارشاد و فعالان قرآنی تا پایان ماه رمضان در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برپا خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی با اشاره به اینکه تغییر زمان برگزاری نمایشگاه طبق نظرسنجی های غرفه داران، بازدیدکنندگان و فعالان قرآنی صورت گرفته است گفت : رویکرد اصلی ما در این نمایشگاه توجه به محتوا ، ارتقاء سطح علمی فعالیت های قرآنی و توجه نخبگان و جامعه علمی کشور به فعالیت های قرآنی است.

رئیس سازمان دارالقرآن تاکید کرد: جامعه علمی کشور به دلیل تاثیرگذاری بیشتر بر افراد جامعه بیش از دیگر اقشار نیاز به فهم قرآن دارند و باید با قرآن بیشتر مانوس باشند .

وی با اشاره به بخش های مختلف نمایشگاه قرآن از جمله محصولات قرآنی ، حضورسازمان ها و نهادها و بخش عفاف و حجاب گفت: اگر بخواهیم فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم باید به تربیت نیروی انسانی در حوزه قرآن اهتمام ورزیم و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گام مناسبی برای عرضه محصولات قرآنی و ارائه آخرین نتایج در گسترش فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید جلوه ای از فعالیت های قرآنی کشورمان باشد خاطرنشان کرد: در همه نمایشگاهها از جمله نمایشگاه کتاب ، انرژی، محیط زیست و دیگر محصولات و دستاوردهای نوین ، کارنامه یک ساله و گاهی چندساله هر بخش در معرض دید عموم قرار می گیرد اما هنوز در نمایشگاه قرآن این امر نهادینه نشده است.

وی تحول آفرینی و ارائه ایده در برنامه های نوین قرآنی را مهمترین هدف کمیته ها ی این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد و افزود: امیدواریم شاهد نمایشگاهی جذاب و اثرگذار در باغ موزه دفاع مقدس باشیم.

این نمایشگاه شبهای ماه رمضان از ساعت 19 تا 24 با بخش ها و برنامه های متنوع دایر خواهد بود .

بخش ها و کمیته های نمایشگاه شامل کودک و نوجوان ، هنرهای نمایشی ، هنری و میراث، سازمانها و نهادها ، بخش دانشگاهی ، حجاب وعفاف ، مراسم و مناسبت ها ، آموزش و پرورش ، بخش مکتوب ، فروش ناشران ، محصولات هنری ، بخش بین الملل ، خادمان قرآن ، بخش بانوان و همچنین دیجیتال است و به موضوع محیط زیست نیز امسال توجه ویژه شده است.

نمایشگاه قرآن استانها نیز همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی در تهران در 30 استان کشور برگزار می شود .

این دومین سالی است که نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.