گروه سیاسی: رئیس جمهوری موفقیت‌های ملت ایران در دستیابی به دانش و فناوری صلح آمیز هسته‌ای را نتیجه ظرفیت، تلاش و توانمندی جوانان کشور دانست و گفت: مسیر حرکت ملت ایران در موضوع هسته‌ای بی‌بازگشت است.

محمود احمدی نژاد در جمع تعدادی از جوانان برگزیده کشور افزود: دشمنان ملت از  ۲۸سال قبل با تحریم، جنگ و ترور، برای رسیدن به هدف خود تلاش کردند و امروز این تقابل با موضوع هسته‌ای گره خورده است.

احمدی نژاد در این دیدار که مشروح  آن را ایرنا منتشر کرد با اشاره به این که  اگر ملت ایران در این عرصه پیروز شود تمام معادلات آنها به هم خورده و تبلیغات آنها بی‌اثر خواهد شد، تاکید کرد: حساسیت دشمنان از دستیابی ملت ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به‌خاطر این است که ملت ایران به‌خاطر سابقه تمدنی‌اش، به سرعت از سوی دیگر ملتها به‌عنوان الگو انتخاب شد.

وی در ادامه خطاب به جوانان برگزیده حاضر در این دیدار تاکید کرد: همه دستاوردهای ملت ایران حاصل ایمان به خدا و خودباوری و ایستادگی و تلاش است که رمز پیروزی است و ما می‌توانیم همه قله‌ها را با این دو عامل فتح کنیم و این ویژگیها، خاص دوران جوانی است و شما باید آن را حفظ کنید.

رئیس جمهوری افزود: باور واقعی من این است که برای هر کاری نیازمند ذهن پویا و خلاق و اندیشه ناب جوانان هستیم و این تفکر غلط که بالا بودن نرخ جوانی در کشور مانع توسعه است، متعلق به ما نیست.

سومین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

همچنین رئیس جمهوری در سومین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: دعوت به منجی بهترین پایه و محور برای وحدت و انسجام خداپرستان و پیروان همه ادیان الهی و دعوت بشریت به وحدت و توحید کلمه می‌باشد.

به گزارش فارس در این همایش به تعدادی از مهدی یاوران نیز لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد و پس از آن لوح یادبودی از سوی برگزارکنندگان سومین همایش بین‌المللی مهدویت به رئیس‌جمهوری تقدیم شد.