همشهری‌آنلاین - اعظم مسعودی‌علوی: محمد فیروزی، عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید: استیضاح وزرا در شرایط کنونی نمی‌تواند راه حل اساسی برای برون رفت از تنگناها و مشکلات موجود باشد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادروددر مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همشهري با اشاره به جلسه روز  عصرکمیسیون عمران مجلس که با حضور وزیر راه و شهرسازی و 22 نفر از نمایندگان سوال کننده از وزیر برگزار شد، گفت: در نشست روز گذشته سوالات نمایندگان در حوزه های حمل و نقل ریلی ، دریایی ، هوایی و زمینی و نیز مسکن مهر و مسکن ایثارگران و ...مطرح شد که با توجه به نیمه کاره شدن جلسه ، ادامه آن به روز سه شنبه موکول شد.

وی با اشاره به برآورد جلسه دیروزگفت: در این نشست وزیر به سوالات نمایندگان پاسخ داد و نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع شدند اما این نتیجه نهایی نیست چرا که ادامه طرح و پاسخ سوالات به جلسه بعد موکول شد که امیدواریم نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع شوند.

فیروزی با بیان اینکه همه اعضای کمیسیون عمران مجلس با توجه به شرایط اقتصادی و بودجه ای کشور از عملکرد وزیر رضایت کامل دارند افزود: استیضاح وزیر با توجه به شرایط موجود به صلاح نیست چرا که با حذف وزیر مشکلی حل نخواهد شد و اضافه بر آنکه این وزارت خانه در بلاتکلیفی بسر خواهد برد.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح سوال و استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس و دغدغه های مردم هست، گفت: گرچه در پشت پرده استیضاح ، دفاع از مردم و بیان مشکلات آنان هست ، اما این عمل در شرایط موجود نه تنها گره ای از مشکلات را نخواهد گشود که بر مشکلات نیز خواهد افزود.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، انتظار می‌رود نمایندگان سوال کننده، با واقع بینی بیشتری نسبت به استیضاح اقدام کنند.