همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: استقلال، بالندگی، رفاه، آسایش و پیشرفت های علمی و صنعتی کشور مدیون خون شهداست.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در دیدار با خانواده شهدای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر افزود: شهدا با نثار خونشان اقتدار و عزت را به جمهوری اسلامی هدیه کردند و اگر ایثار و مردانگی آنان در مقابل دشمن نبود به طور قطع کشور ما مانند برخی از کشورهای منطقه دچار نابسامانی های متعددی می شد.

وی اضافه کرد: بر ما واجب است برای تشکر و قدردانی از خانواده شهدا خدمت آنان برسیم و از گذشت و ایثار همسران آنها قدردانی کنیم.

سیاری گفت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست و ایثار و از جان گذشتگی آنان را نباید فراموش کرد.

همسر شهید ماشاء الله عباسپور نیز در این دیدار گفت: دیدار مسوولان باعث قوت قلب خانواده شهداست و احساس می کنیم شهدایمان در کنارمان هستند.

شهناز دم سحری افزود: افتخار می کنم همسرم در راه عزت و اقتدار میهن اسلامی با جان نثاری به دیدار معبود شتافت.

وی درباره شهید عباسپور بیان کرد: در سال 67 با وجود این که تازه از ماموریت برگشته بود بر اساس ماموریتی که پیش آمد دوباره عازم دریا شد.

دم سحری افزود: شهید عباسپور پیش از عازم شدن به این سفر به من گفت 'دیگر برنمی گردم، مراقب خود و بچه ها باش' و بعد از چند روز در مبارزه با آمریکای جنایتکار در 29 فروردین 67 و هدف قرار گرفتن ناوچه جوشن به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: از شهید عباسپور سه پسر به یادگار مانده است.

همسر شهید ناوسروان عبدالخالق حفیظی فرد نیز در دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این شهید در ناوچه 65 پایی در منطقه خور موسی در مصاف با دشمن بعثی به شهادت رسید.

نصرت خلیلی افزود: شهید حفیظی فرد سه سال در انگلیس دوره دید و ثمره ازدواج با این شهید در مدت هشت سال زندگی دو پسر و دو دختر است.