مجرمان سابقه‌دار پس از آزادی از زندان، دور هم جمع شدند و باند سرقت خودرو تشکیل دادند. اعضای این باند خودروهای مسروقه را با سند خودروهای تصادفی که به روش سند-نمره معروف است به فروش می‌رساندند.

 سردسته اين باند مرد 44ساله‌اي به اسم روح‌الله است كه مدتي قبل وقتي از زندان آزاد شد، سراغ ديگر مجرمان سابقه‌دار كه همگي به تازگي از زندان آزاد شده بودند رفت و با دور هم جمع كردن آنها باند مخوف خود را راه‌اندازي كرد. شگرد اعضاي اين باند اينگونه بود كه آنها ابتدا يك خودروي تصادفي با قيمت بسيار پايين خريداري مي‌كردند، سپس در كوچه‌پسكوچه‌هاي تهران شروع به جست‌وجو مي‌‌كردند و خودرويي را شبيه خودروي تصادفي و با همان رنگ به سرقت مي‌بردند.

آنها سپس خودروي سرقتي را به سوله‌اي در شمال كشور كه از قبل تهيه كرده بودند مي‌بردند و شماره بدنه و شاسي آن را طبق مشخصات خودروي تصادفي تغيير مي‌دادند و اين خودرو را به راحتي با سند همان خودروي تصادفي به فروش مي‌رساندند و كسي متوجه ماجرا نمي‌شد.

سرقت‌هاي اين باند ادامه داشت و آنها 80خودروي پژو 405، زانتيا، پارس و... را از اين طريق سرقت كرده و در شهرهاي مختلف فروختند تا اينكه پليس آگاهي تهران به اطلاعاتي درباره فعاليت اين باند دست يافت و در تحقيقات توانست سردسته دزدان را شناسايي كند. اين مرد در اسلامشهر دستگير شد و با اطلاعات به‌دست آمده از او ديگر همدستانش نيز به دام افتادند. سردار محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: اعضاي اين باند به سرقت 80دستگاه خودروي سواري اعتراف كرد‌ه‌اند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.