تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰

گروه شهری: 22 دفتر خدمات الکترونیک شهر از اواسط هفته آینده، در مناطق شهرداری تهران به طور آزمایشی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

از آنجا که توسعه فناوری اطلاعات و ارائه  مناسب خدمات به شهروندان، تا حد زیادی نیازمند یکپارچگی اطلاعات حوزه شهری و ایجاد بانک اطلاعات و فرهنگ سازی است، شهرداری در این راستا از مدت‌ها پیش بسترسازی و تدارک مقدمات کار را آغاز کرده و  گام‌های مناسبی  در این زمینه برداشته است.

مدیر کل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی و عضو هیأت مدیره شرکت فن آوران (وابسته به شهرداری) گفت: به زودی در تمام مناطق شهرداری تهران دفتر خدمات الکترونیک ایجاد خواهد شد و تا دوشنبه هفته آینده  هر منطقه شهرداری دارای یک دفتر خدمات الکترونیک  خواهد بود.

فرزان شیروان بیگی از راه اندازی بخش عمده دفاتر خدمات الکترونیک توسط بخش خصوصی خبرداد و گفت: با توجه به برنامه ایجاد و راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک در تمامی نواحی مناطق شهرداری، تعداد این دفاتر به حدود120 مورد خواهد رسید که در اولین گام 22 مورد آن توسط شهرداری ایجاد می‌شود و به طور آزمایشی خدمات ارائه خواهد داد و بقیه نیز  پس از جمع بندی و بررسی نهایی  ظرف  3 ماه آینده از طریق فراخوان عمومی توسط  بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون  13 دفتر خدمات الکترونیک  دایر شده  و آماده خدمات رسانی به مردم است و دفاتر سایر مناطق نیز تا هفته آینده دایر خواهد شد. 

شیروان بیگی گفت: هم اکنون به طور آزمایشی 5 نوع  خدمت شامل صدور پروانه اراضی بایر، پروانه تخریب ‌و نوسازی‌، تغییرنقشه این نوع پروانه‌ها، صدور‌پایان کار مربوط به سال‌های قبل از 49 و پاسخ استعلام طرح‌‌ها انجام می شود که  با آماده شدن بسترهای لازم به تدریج این نوع خدمات افزایش خواهد یافت.