همشهری آنلاین : تیم جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل قهرمان مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی ترکیه شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا ، در این مسابقات که با شرکت 30 تیم از 25 کشور جهان در شهر کایزری ترکیه انجام شد تیم  مردان منتخب سبک سوپر ساباکی فدراسیون ورزش‌های رزمی کشورمان با کسب دو مدال طلا ، یک نقره و دو برنز بر روی سکوی اول تیمی جهان ایستاد.

تیم ب ایران نیز با یک طلا و یک نقره مقام دوم تیمی را به خود اختصاص داد. تیمهای ترکیه و آفریقای جنوبی نیز مشترکا سوم شدند.

در وزن منهای 80 کیلوگرم حنان لهراسبی در فینال با غلبه بر حریفی از آفریقای جنوبی مدال طلای این وزن را به گردن آویخت. در این وزن مسعود هواسی دیگر شرکت کننده تیم منتخب سوپر ساباکی مدال برنز گرفت.

در وزن منهای 90 کیلوگرم امین عظیمی  با غلبه بر سجاد حیدری از تیم ب کشورمان به مدال طلا دست یافت و محمد جمشیدی نیز با غلبه بر حریفی از ترکیه در این وزن به مقام سوم رسید.

در وزن به اضافه 90 کیلوگرم سید علی میرمیران از تیم ب کشورمان به مدال طلا دست یافت. علیرضا و حمیدرضا روحپرور نیز صاحب مدال های نقره و برنز در این وزن شدند.

این مسابقات اولین دوره مسابقات جهانی ورزش های رزمی در ترکیه است که از سوی فدراسیون سایوکان این کشور در سه وزن منهای 80 ، منهای 90 و به اضافه 90 کیلوگرم برگزار شد.