همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مجدد پرونده بورسیه‌های اعطا شده به دانشجویان در دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

به گزارش ايرنا، دكتر محمد فرهادی با بيان اين خبر گفت: در پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رفع نگرانی معظم له، کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی زیر نظر وزیر علوم برای بررسی پرونده بورسیه‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: این کمیته طی مدت یک ماه پرونده بورسیه‌ها را در چارچوب ضوابط و مقررات رسیدگی و نتایج قطعی را اعلام خواهد کرد.

شب گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، از حاشیه‌هایی که در خصوص پرونده بورسیه‌ها در رسانه‌ها ایجاد شده بود، انتقاد کردند و خواهان رعایت حق و عدالت شدند.

سال گذشته کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های اعطا شده به دانشجویان در دولت‌های نهم و دهم تشکیل شد و از آنجایی که برخی افراد بورسیه شده فاقد صلاحیت‌های قانونی و لازم نبودند، بورسیه تعدادی از آنها لغو شد.

  • اولین جلسه بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها شنبه برگزار می‌شود

به گزارش مهر، محمد پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: اولین جلسه کمیته بررسی مجدد پرونده بورسیه‌ها شنبه آینده برگزار می‌شود و در این جلسه به پرونده ۲۲۰ بورسیه‌ای که از نظر وزارت علوم مشکلاتی از نظر سن و معدل دارند رسیدگی می‌شود، هر چند که این افراد از نظر ما مشکلی نداشتند چون شورای مرکزی بورس در دوره وزير علوم وقت آنها را تایید کرده بود.