رئیس سازمان حج و زیارت از ابلاغ دستورالعمل صدور روادید حجاج اعزامی سال‌جاری به دفاتر حج سراسر کشور خبر داد و گفت: ایران جزو نخستین کشورهایی است که ویزای حجاج آن به‌صورت الکترونیک صادر می‌شود.

ويزاهاي الكترونيك به‌صورت باركد‌دار صادر شده و از امنيت و دقت بيشتري در مقايسه با قبل برخوردار است.

سعيد اوحدي همچنين با اعلام اينكه نخستين پرواز از فرودگاه امام‌خميني به مدينه شهريور و آخرين پرواز برگشت زائران، 4محرم (26مهرماه) انجام مي‌شود، افزود: سال‌هاي گذشته 50درصد پروازها مستقيما به مدينه و 50درصد پروازها به جده مي‌رفتند، با هماهنگي‌هاي انجام شده امسال 60درصد پروازها به مدينه مي‌رود و 40درصد به جده خواهند رفت كه باعث صرفه‌جويي مي‌شود و هزينه اجاره اتوبوس از جده به مدينه را نداريم.

وي از افزايش 25درصدي تعداد پزشكان متخصص و فوق‌تخصص زن خبر داد و گفت: امسال هيچ محدوديتي براي مراجعه زائران زن به پزشك زن وجود ندارد و تمامي معاينات زائران خانم‌ها توسط پزشكان زن متخصص انجام مي‌شود؛ يعني طرح انطباق پزشكي به‌صورت 100درصد امسال اجرايي مي‌شود. دوره اقامت در مكه هم بالاي 22روز است و امسال اعزام‌ها در اوج گرماي مكه انجام مي‌شود، بنابراين سعي كرديم هم كيفيت هتل‌هاي محل اسكان زائران بهتر شود و هم تنوع غذايي را ايجاد كنيم.

رئيس سازمان حج و زيارت درباره هزينه‌هاي سفر به حج تمتع نيز گفت: امسال با وجود افزايش 8درصدي نرخ ارز نسبت به سال گذشته با مساعدت بانك مركزي و قراردادهايي كه به خوبي توانستيم منعقد كنيم، امسال نه‌تنها افزايش قيمت نداشتيم، بلكه قيمت‌هاي ما نسبت به سال گذشته 5درصد كاهش داشته است.