همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اعلام وضعیت سطح‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی، گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، از سوی وزارت علوم در ۵ رده سطح‌بندی شده‌اند.

به گزارش مهر، دکتر علی آهون‌منش در خصوص اعلام نتیجه سطح‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم، گفت: از مجموع ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی، ۲۶۹ موسسه در این سطح‌بندی قرار داده شدند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: بر اساس این سطح‌بندی، ۴۷ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک، ۷۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در سطح دو، ۸۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح سه ،۵۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح چهار و ۱۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفتند.

سطح‌بندي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي غیرانتفاعی

وضعيت ادامه فعاليت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي غیرانتفاعی

سطح ۱

از حمایت وزارت علوم برخوردار بوده و محدودیت توسعه نیز ندارند.

سطح ۲

از سوی وزارت علوم حمایت می‌شوند ولی محدودیت توسعه دارند.

سطح ۳

محدودیت توسعه داشته و همچنین فعالیت آنان نیز کاهش پيدا مي‌كند.

سطح ۴

ممنوعیت توسعه داشته و ظرفیت و توسعه آنها کاهش پيدا مي‌كند؛ تعداد دانشجویان آنها نيز به سمت صفر حرکت می‌کند.

سطح ۵

ممنوعیت توسعه همراه با قطع وضعیت پذیرش داشته و امکان انحلال آنها نیز بررسی می‌شود (پس از فرصت شش ماه براي كسب شاخص‌های مورد نظر، چنانچه نتوانند شاخص‌ها را كسب كنند، منحل می‌شوند).

آهون‌منش اظهار داشت: برخی از این مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل ناکافی بودن اطلاعات مورد نیاز و همچنین دیر رساندن مدارک نتوانستند در این سطح‌بندی شرکت کنند.