همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با تحریف تردید ایجاد کند، موضوعات را وارونه نشان دهد و پیروزی‌های یک ملت را بپوشاند و هزینه‌های یک ملت را به دروغ بزرگ نشان دهد.

به گزارش مهر، سعید جلیلی بامداد دوشنبه در مراسم احیای مسجد سید اصفهان اظهار داشت: ملت ایران پدیده‌ای در صحنه جهانی شکل داده است که همه قدرت‌ها در تحلیل آن مانده‌اند.

وی اظهار داشت: اکنون این سؤال مطرح است که چرا امروز شش کشور دنیا که خود را  قدرت‌های بزرگ می‌دانند با تمام امکان و همه ظرفیت‌های دیپلماسی پای‌کار آمده‌اند تا یک ملت را از چند سانتریفیوژ محروم کنند.

 دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هر یک از این کشورها، ادعای داشتن هزاران کلاهک هسته‌ای را دارند؛ حال سؤال اینجاست که چطور آن‌ها ده روز کشور خود را رها می‌کنند تا با ایران مذاکره کنند و چند سانتریفیوژ که زیر نظر آژانس کار می‌کند را دنبال کنند تا فعالیت نکند.

  • چیز دیگری جز سانتریفیوژ دشمن را به میز مذاکره کشانده است

وی گفت: این کشورها می‌دانند که یک اندیشه دینی در حال شکل‌گیری است که این اندیشه و اسلام ناب را امام خمینی (ره) بنا نهاده و اکنون با عزت پرچم آن را مقام معظم رهبری در دست گرفته‌اند.

جلیلی ادامه داد: از این اندیشه دینی اقتداری حاصل‌شده که هیچ استکبار جهانی نمی‌تواند بر آن خدشه وارد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: دشمن می‌داند قدرتی در حال شکل‌گیری است که این اقتدار از یک منبع و اندیشه‌ای شکل می‌گیرد که این اندیشه محصور، محدود و تعلیق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: غنی‌سازی در باورهای یک ملت در حال شکل‌گیری است و اقتداری ایجاد می‌کند که این اقتدار را نمی توان محدود، محصور و تعلیق کرد.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمن دیده است اندیشه‌های این ملت حول محور ولایت است، بیان داشت:  اگر در زمان جاهلیت مردم نتوانستند از فرصت استفاده کنند اما امروز ملتی با نائب همان امام حول محور ولایت حرکت می‌کند.

  • دشمن می‌خواست هر اندیشه‌ای که بر محور ولایت است را از بین ببرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه گفت: دشمن تا کنون تلاش کرده است  تا هر اندیشه‌ای در این محور شکل می‌گیرد را از بین ببرد اما اکنون می‌بیند یک اندیشه‌ای شکل گرفته که شکست ناپذیر است و با محاسبات نمی‌توانند آن را دنبال کنند.

جلیلی بیان داشت: آنچه پشتوانه نظامی اسلامی در برابر دشمن است همین توده‌های نظام اسلام و این قدرتی است که ایجاد شده است.

مسئول سابق پرونده هسته ای ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: این خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند در خصوص هسته‌ای خطوطی است که مدافع حقوق ملت است، حقوقی که اجازه نمی‌دهد جلو پیشرفت یک ملت گرفته شود و خطوط قرمزی است که اجازه نمی‌دهد امنیت یک ملت مورد تحریف واقع شود و حاصل آن شکل‌گیری  یک تمدن است.

جلیلی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ دیده‌اند اندیشه‌ای در حال شکل‌گیری است که در ۳۵ سال اخیر نه تنها عقب نرفته بلکه جلو هم رفته، پیشرفت داشته  تکثیر نیز شده است.

  • دشمن نمی‌خواهد الگوی انقلاب اسلامی شکل بگیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: قدرت‌های بزرگ نگران هستند که یک الگویی در حال شکل‌گیری است که درس مبارزه و پیشرفت، تعالی معنوی و پیشرفت مادی ، آزادی و استقلال  می‌دهد و نمی‌خواهند این الگو شکل بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن در خصوص اندیشه جمهوری اسلامی ایران هر آنچه داشت به کار برد و تهدید کرد که اولین گزینه آن‌ها نظامی بود و هشت سال جنگ را تحمیل کرد.

وی بیان داشت: دشمن بعد از این گزینه به سراغ ترساندن آمد و به تعبیر امام راحل آمریکا شیطان بزرگ است و همان ابزار شیطان را در دست دارد و می‌خواهد با ترساندن مانع تعالی انسان‌ها بشود که پاسخ آن را شهدای ما جواب می‌دهند و شهدا به ما بشارت می‌دهند که نترسیم و باطل‌السحر شیطان نترسیدن است.

  • تردید و تحریف حربه جدید دشمن است

جلیلی گفت: امروز دشمن فهمیده است با ترساندن نمی‌تواند ایران را از میدان به در کند. امروز آنچه حربه دشمن شده است تردید و تحریف است و آنها  می‌خواهند در ایمان ملت تردید ایجاد کنند چون می‌دانند اگر صحنه نبرد شکل بگیرد آنان کاری از پیش نمی برند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با تحریف تردید ایجاد کند، موضوعات را وارونه نشان دهد و پیروزی‌های یک ملت را بپوشاند و هزینه‌های یک ملت را به دروغ بزرگ نشان دهد.

وی اظهار داشت: اینکه شما می‌بینید دشمن بیش از ۱۷۰ ماهواره‌ را برای ایران راه انداخته برای همین است تا با ایجاد تحریف ملتی را دچار تردید کند.