امیرحسین اعظمی: علیرضا منصوریان حالا به دور از هیاهو و حاشیه‌های چند هفته پیش، نفت تهران را برای حضور در فصل جدید لیگ برتر آماده می‌کند.

او قرار بود به استقلال برود تا هدف‌هاي جديدش را در اين تيم پُرحاشيه دنبال كند، اين يك ريسك بزرگ بود و خيلي‌ها معتقدند منصوريان خوش‌شانس بود كه نفت رضايت‌نامه‌اش را براي حضور در استقلال صادر نكرد.حالا منصوريان در نفت ماندگار شده و تا دو‌ماه ديگر بايد تيمش را در مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف الاهلي امارات بفرستد.او حتي در آسيا هم شانس رسيدن به قله‌هاي بالاتر در فوتبال را دارد، هر چند كه تيمش دچار تغيير و تحولات نسبتا زيادي شده و مهم‌ترين ماموريت اين مربي، هماهنگ كردن بازيكنان نفت براي فصل جديد ليگ برتر است.

نفت در فصل آينده ديگر لئوناردو پادواني، كمال كاميابي‌نيا، امين حاج محمدي، غلامرضا رضايي و حسين ابراهيمي را در اختيار نخواهد داشت، يعني حدود نيمي از تركيب اصلي‌اش را از دست داده است.با اين حال آنها سيدجلال حسيني، سانتوز، پيام صادقيان، نانگ، مومني و همچنين آقاي گل ليگ دسته اول را جذب كردند و منصوريان هم از فعاليت نفت در فصل نقل و انتقالات راضي است.او مي‌گويد:

« فكر نمي‌كردم كميته نقل و انتقالات باشگاه نفت بتواند عملكرد قدرتمندانه و قابل‌قبولي در نقل و انتقالات داشته باشد. به غيراز تمديد قرارداد با پادواني تمام خواسته‌هاي من در نقل و انتقالات برآورده شد.درست است كه در نقل و انتقالات 5ستاره را از دست داديم اما توانستيم به جاي آنها 5ستاره ديگر جذب كنيم. 5ستاره‌اي كه از ما جدا شدند در ليست نهايي من قرار داشتند اما خوشحالم از اينكه تيم‌هاي صدرنشين ليگ برتر اقدام به جذب بازيكنان ما كردند. اين موضوع موفقيت باشگاه نفت تهران را در شناسايي و پرورش ستاره‌هاي فوتبال نشان مي‌دهد.»

  • استفاده از ستاره‌ها

منصوريان در فصل آينده به جوان‌هاي نفت هم اميد زيادي دارد.او مي‌گويد:« يكي از نكات مثبت عملكرد باشگاه ما در فصل نقل و انتقالات پيش از آغاز ليگ پانزدهم اين است كه 7بازيكن جوان و آينده‌دار را جذب كرده‌ايم. مطمئن باشيد آنها در آينده تبديل به ستارگان فوتبال ايران مي‌شوند و از آنها مطالب زيادي خواهيد شنيد.مطمئن باشيد جوان‌هاي من ستاره مي‌شوند.»منصوريان در پاسخ به اين سؤال كه از دست‌دادن پادواني به ضرر نفت نخواهد شد تأكيد مي‌كند:« دلخوري من اين است كه پس از پايان ليگ چهاردهم در آخرين صحبتي كه با اين بازيكن داشتم، او قول داد كه قراردادش را تمديد مي‌كند اما به‌دليل مسائل مالي ترجيح داد به سپاهان بپيوندد.»

  • مبعلي: امسال كار خيلي سختي داريم

ايمان مبعلي يكي از تأثيرگذارترين بازيكنان نفت تأكيد مي‌كند كه تيمش امسال كار سختي در ليگ دارد.او مي‌گويد:« بازيكنان خيلي خوبي را از دست داديم ولي بازيكنان خيلي خوبي را هم جذب كرديم.نفراتي كه به تيم اضافه شدند كيفيت خوبي دارند ولي آنها بايد هر چه زودتر خودشان را با بازيكنان نفت هماهنگ كنند و ما هم بايد بازيكنان جديد را خيلي زود بپذيريم. الان ديگر كار ما راحت نيست چون همه تيم‌ها جلوي نفت چند برابر انگيزه دارند و توقعات هم از نفت بالا رفته است.امسال كارمان خيلي سخت است.»