همشهری آنلاین: «بنیسیو دل تورو» بازیگر برنده دو جایزه اسکار هالیوودی به عنوان بازیگر نقش منفی قسمت هشتم از سری فیلم‌های علمی- تخیلی «جنگ ستارگان» انتخاب شد.

به گزارش ايسنا؛  این بازیگر اهل پورتوریکو در قسمت بعدی سری فیلم‌های محبوب «جنگ ستارگان» که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است و قرار است در سال 2017 اکران شود، در کنار بازیگرانی چون «دیزی ریدلی»، «جان بویگا» و «اسکار ایساک» ایفای نقش خواهد کرد.

به گزارش ورایتی، استودیو فیلم دیزنی پیش از این با «خواکین فینیکس» دیگر بازیگر هالیوودی نیز برای بازی در نقش منفی قسمت هشتم «جنگ ستارگان» مذاکره کرده بود.

«دل تورو» بازیگری در سینما را با فیلم «سیرک پی وی» و فیلم «جواز قتل» از سری آثار «جیمز باند» آغاز کرد و سپس در فیلم‌های «ماه چینی»، «کریستف کلمب: اکتشاف»، «پول برای هیچ»، «شنا با کوسه‌ها» و «بی‌باک» به کار خود ادامه یافت.

در سال ۱۹۹۵، «دل تورو» با بازی در نقش «فرد فنستر» در فیلم «مظنونین همیشگی» دوران جدیدی را در حرفه خود آغاز کرد و با دریافت یک جایزه ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، توانست خود را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای ایفای نقش‌های اصلی مطرح کند.

پس از «مظنونین همیشگی»، وی نقش‌های قابل توجهی در چند فیلم مستقل و نیز چند فیلم عمده استودیویی به دست آورد که از جمله نقش «گاسپار» در فیلم «مراسم تدفین» و «بنی دالمائو» در فیلم «بسکئت» و دومین جایزه ایندیپندنت اسپیریت را به دست آورد و در سال ۱۹۹۶در فیلم «هوادار» با بازی «رابرت دنیرو» در نقش «خوان پریمو» یک بازیکن بیس‌بال ظاهر شد.

در سال ۱۹۹۸، دل تورو حدود 18 کیلوگرم چاق شد تا در نقش دکتر «گونزو» در فیلم «ترس و نفرت» در لاس وگاس بازی کند و پس از یک وقفه دو ساله، وی در سال ۲۰۰۰ به سینما بازگشت تا با بازی در چهار فیلم معروف، با مخاطبانی در میان عموم مردم رو به رو شود.

اولین فیلم او در این سال «راه سلاح» نام داشت که یک داستان جنایی داشت. این فیلم اولین تجربه کارگردانی «کریستوفر مک کواری»، فیلمنامه‌نویس فیلم «مظنونین همیشگی» بود و چند ماه بعد «دل تورو» خود را در میان بازیگران تراز اول فیلم جدید استیون سودربرگ به نام «ترافیک» دید.

فیلم «ترافیک» نگاه موشکافانه‌ای به مقوله قاچاق مواد مخدر در آمریکا داشت. دل تورو با ارائه بازی قابل توجهی در نقش «خاویر رودریگز»، یک پلیس مرزی مکزیکی توانست کل فیلم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و اولین جایزه اسکار خود را در نقش مکمل مرد به دست آورد.

در سال ۲۰۰۱ عملکرد دل تورو موجب شد او نظر مثبت تمام منتقدان را جلب کند و با کسب اسکار چهارمین بازیگر، زنده‌ای شد که برای ایفای کاراکتری برنده اسکار می‌شود که عمدتاً به یک زبان غیر از انگلیسی سخن می‌گوید.

نقش «خاویر رودریگز» در فیلم «ترافیک» برای او جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران نمایش را نیز به همراه داشت و «ترافیک» در گیشه هم بسیار موفق بود.

دل تورو در سال ۲۰۰۳، در فیلم «شکار» با «تامی لی جونز» و در درام «۲۱ گرم»، با «شون پن» و «نائومی واتس» همبازی شد و با فیلم «21 گرم» دومین جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آورد.

پس از آن دل تورو در اقتباس سینمایی از رمان گرافیکی فرانک میلر به نام «شهر گناه» به کارگردانی «رابرت رودریگز» بازی کرد و پس از آن در فیلم «چیزهایی که در آتش از دست می‌دهیم» به عنوان اولین فیلم انگلیسی‌زبان کارگردان مشهور دانمارکی «سوزان بی‌یر» ایفای نقش کرد.

دل تورو در سال 2008 برای به تصویر کشدن چهره «ارنستو چه گوارا» در دوگانه «چه» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره کن کسب کرد و این جایزه را به چه گوارا و کارگردان فیلم استیون سودربرگ تقدیم کرد، دل تورو برای بازی در فیلم «چه» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جوایز گویا را نیز به دست آورد.

در سال ۲۰۱۰، دل تورو در بازسازی فیلم کلاسیک «مرد گرگ‌نما» بازی کرد و در سال 2012 نیز در فیلم «وحشی‌ها» مقابل دوربین «الیور استون» رفت.

این بازیگر 48 ساله قرار بود در فیلم «سفر ستاره‌ای: به تاریکی» در نقش منفی بازی کند اما این نقش در نهایت به «بندیکت کامبربچ» رسید و «دل‌تورو» در فیلم ابرقهرمانی «نهگبانان کهکشان» مقابل دوربین رفت، فیلمی که در نهایت 500 میلیون دلار در گیشه فروخت.

قسمت هشتم از «جنگ ستارگان»، دومین قسمت از سه‌گانه جدیدی است که برای این مجموعه فیلم در نظر گرفته شده است و طبق برنامه از تاریخ 26 می 2017 به کارگردانی «رایان جانسون» راهی سینماهای جهان خواهد شد.