همشهری آنلاین: رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش (نزاجا)گفت: حقوق خانواده‌های شهدا و جانبازان ۱۴ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، داوود کاظمی صبح امروز 30 تیر ماه در همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: همه ساله احکام حقوقی جدیدی برای خانواده‌های شهدا صادر می‌شود و شهدا همانند کارکنان نیروهای مسلح حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان ایثارگران نزاجا ادامه داد: جانبازان مستمری بگیر نیز برابر با ماده 38 قانون جامع خدمات همانند دیگر کارکنان نیروهای مسلح باید حقوق بگیرند.

وی با اشاره به حقوق بازنشستگان اظهار کرد: پاداش افراد برابر قانون به میزان 30 ماه آخر خدمت است و حقوق و مزایای شهدا و جانبازان نیز با توجه به مدارک تحصیلی، شغلی و سنوات خدمت تعیین می‌شود.

کاظمی با اشاره به آمار 240 هزار نفری ایثارگران کشور، عنوان کرد: حدود 46 هزار نفر از این تعداد شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان این که جنگ با مستکبرین هنوز پایان نیافته است،افزود: در حال حاضر دشمن با شکلی جدید از جنگ و نبرد و در قالب جنگ نرم به میدان آمده است، بنابراین باید ملت ایران با بصیرت تمام و با پیروی از رهبری برای صیانت از آرمان‌های امام خمینی تلاش کنند.

کاظمی یکی از خواسته‌های خانواده‌های شهدا و رزمندگان را دریافت کارت حکمت اعلام کرد و گفت: این کارت جهت خرید از فروشگاه اتکا صادر می‌شود، امیداریم تمامی خانواده‌های شهدا، رزمندگان و .. بتوانند از این کارت استفاده کنند.

وی در خصوص خانواده‌هایی که مشکلاتی در زمینه پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره شده دارند، اظهار کرد: برابر با قانون جدید مرخصی ذخیره شده بخش عمده‌ای از پاداش پایان خدمت است که تنها مشکل ارتش نبوده و دیگر ارگان‌ها نیز درگیر این مسئله هستند و در حال حاضر تنها مشکل مالی بنیاد مسکن مانع ارائه خدمات است.