درحالی‌که قرار بود حکم قصاص ۱۴ قاتل صبح امروز در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا شود، یکی از آنها ۲ روز پیش از اجرای حکم بخشیده شد و ۳نفر دیگر هم مهلت گرفتند تا ۱۰ قاتل سحرگاه امروز پای طناب دار قرار بگیرند.

اين افراد كه همگي مرد هستند به جرم قتل عمد در دادگاه به قصاص محكوم شده و حكم آنها در ديوان‌عالي كشور تأييد شده است. در ميان محكومان مرد 41ساله‌اي حضور دارد كه در شب چهارشنبه‌سوري سال 89 جنايت آفريد. آن شب جوان 21ساله‌اي با ضربات چاقو در منطقه هفت‌چنار به قتل رسيد. در تحقيقات پليس معلوم شد كه مقتول هنگام آتش بازي با مردي درگير شده و با ضربات چاقوي وي از پا در آمده است. در حالي كه تحقيقات براي دستگيري قاتل ادامه داشت، چند روز بعد وي به كلانتري 108نواب رفت و تسليم شد.

متهم در بازجويي‌ها گفت: شب چهارشنبه آخر سال بود و همراه يكي ازبستگانم به خيابان رفته بوديم. آن شب مشروبات الكلي مصرف كرده بودم و حالت عادي نداشتم. درحالي‌كه مشغول تماشاي آتش‌بازي بوديم يكدفعه چشمم به مقتول افتاد كه همراه دوستانش آتش بزرگي برپا كرده و داخل آن مواد محترقه انداخته بودند. صداي انفجار ترقه‌ها اذيتم كرد و به آنها تذكر دادم و همين آغاز درگيري شد و با چاقو ضرباتي به كتف و گردن مقتول زدم و پس از آن پا به فرار گذاشتم.

پس از اعترافات اين مرد او در دادگاه به قصاص محكوم و اين حكم در شعبه 16ديوان عالي كشور تأييد و پرونده براي اجراي حكم به شعبه سوم اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد.عامل قتل در شب چهارشنبه سوري با قطعي شدن حكم قصاص فاصله چنداني تا طناب دار نداشت. اين در حالي بود كه تلاش‌ او و خانواده‌اش براي گرفتن رضايت ولي دم فايده‌اي نداشت. با اين حال مادر مقتول روز دوشنبه 29تيرماه به شعبه سوم اجراي احكام دادسراي جنايي تهران رفت و به‌عنوان ولي دم، 2 روز پيش از اجراي حكم قاتل پسرش را بخشيد تا قاتل فرصت تازه‌اي براي زندگي پيدا كند. براساس اين گزارش بقيه محكومان نيز هر كدام در پرونده‌هاي جداگانه در تهران مرتكب جنايت شده‌اند كه قضات دادگاه كيفري استان تهران پس از رسيدگي به پرونده آنها رأي به قصاصشان داده‌اند.