تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۵:۵۲

هرچند زمان بهره برداری در برج میلاد طولانی شده است اما مدیرعامل شرکت یادمان سازه معتقد است پس از 10 سال، نماد ملی ایران در مهرماه سال 1386 به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس سید رضا میرصادقی مدیرعامل شرکت یادمان سازه درباره وضعیت فعلی این پروژه گفت: کارهای فونداسیون و پی ریزی برج میلاد  از سال 74 آغاز شده و درحال حاضر خرید آسانسورهای شیشه ای که در برج میلاد نصب خواهد شد، درحال انجام است و تا پایان شهریور خرید آسانسور و نصب آنتن های مخابراتی به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت برج میلاد به عنوان چهارمین برج بلند جهان پروژه خاص و زمان بری است،  ادامه داد: این برج دارای کاربری گردشگری است و تنها دو طبقه از 12 طبقه آن به فعالیت های مخابراتی و ارتباطی اختصاص پیدا کرده است و به همین دلیل در جذب گردشگر داخلی و خارجی نقش موثری خواهد داشت.
مهندس میرصادقی درمورد آنتن های مخابراتی که تا 101 روز دیگر مرحله نصب آنها به پایان خواهد رسید، گفت: نصب این آنتن ها با وزن 380 تن از ارتفاع 315 متر و به صورت ساخت در شفته آغاز شده و با روش بالاروی سنگین در حال نصب است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر در هر ماه هزار و 600 نفر از این برج بازدید می کنند، گفت: بعد از پایان ساخت قسمت اصلی برج بهره برداری از فاز 2 آغاز می شود.
مدیر عامل شرکت یادمان سازه درمورد جزییات فاز 2 این برج گفت: فاز دوم شامل بهره برداری از هتل 5ستاره ای و مرکز تجارت بین المللی و مجموعه اداری پروژه است که در محوطه اطراف برج ساخته خواهد شد.

مهندس میرصادقی در ادامه افزود: سرمایه گذار اصلی ساخت هتل پنج ستاره و مرکز تجارت بین المللی هنوز مشخص نشده است اما گفت وگوها با یک شرکت خارجی که تجربه سرمایه گذاری در پروژه های ایرانی را دارد، پایان یافته و تنها امضای قرارداد باقی مانده تا فاز 2 برج میلاد نیز آغاز شود.وی در پایان افزود که امیدواریم تا پایان شهریور قرارداد فاز دو برج میلاد به امضا برسد.