همشهری آنلاین: بر اثر وقوع انفجار در یک مرکز خرید واقع در شهر بندری آنتالیا واقع در جنوب ترکیه دو تن کشته و شش تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری اتریش به نقل از تلویزیون ترکیه از آنتالیا گزارش کرد، این اتفاق امروز رخ داد اما هنوز ملیت قربانیان اعلام نشده است. بر اثر انفجار آتش‌سوزی نیز به راه افتاد، اما هنوز علت این حادثه مشخص نیست.
این انفجار در حالی رخ داده که شب گذشته نیز چهار انفجار در استانبول و مرمره دستکم 27 تن از جمله 10 تبعه انگلیسی را مجروح کرد. این انفجارها شب گذشته و به صورت جداگانه رخ دادند. بنا به اعلام منابع رسمی سه انفجار از این انفجارها در منطقه گردشگری مرمره رخ داد و انفجار دیگر نیز در شهر استانبول.
یکی از مقامات پلیس در مرمره گروه جدایی طلب پ.ک.ک را مسوول این حملات خوانده است. بنا به اعلام سلاطین جرا، رییس پلیس استانبول نیز انفجاری که در بخش باگجیلار این شهر رخ داد شش تن را مجروح کرد. این انفجارها یکشنبه شب رخ دادند اما جزییات این انفجارها اعلام نشده است.
تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حملات را به عهده نگرفته است، اما گروه پ.ک.ک سابقه انجام چنین اقداماتی را در کارنامه خود دارد. صنعت توریسم برای ترکیه بسیار اهمیت دارد و موتور اقتصاد این کشور محسوب می‌شود. دو روز پیش هم در جریان انفجار دو بمب در شهر جنوبی آدانا ترکیه چهار تن زخمی شده بودند.