همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای فاز دوم پروژه فیلترینگ هوشمند سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با همکاری یک شرکت خارجی خبر داد.

به گزارش مهر، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پروژه فیلترینگ هوشمند گفت: فاز دوم فیلترینگ هوشمند را با یک شرکت خارجی آغاز کرده‌ایم و در این پروژه از توان پژوهشگران داخلی نیز استفاده خواهیم کرد؛ به این منظور با برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگران نیز قرارداد بسته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه آنچه مورد نیاز مردم است به هیچ عنوان فیلتر نمی‌شود، اضافه کرد: فیلترینگ هوشمند تنها برای سایت‌ها و شبکه‌هایی که آسیب اجتماعی به همراه دارند اجرا می‌شود.

واعظی با بیان اینکه طبق تحقیق و برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال این پروژه عملیاتی می‌شود، گفت: بودجه مدنظر به پروژه فیلترینگ هوشمند تخصیص داده شده است.

  • رشد ۷ برابری کاربران اینترنت در ایران

وی در مورد نارضایتی مشترکان از سرعت و کیفیت اینترنت و برنامه‌های این وزارتخانه برای این موضوع اظهار داشت: انتظارات مردم در حال افزایش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد کاربران اینترنت طی دو سال گذشته افزود: در دو سال گذشته شمار کاربران ایرانی اینترنت، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک بود که این رقم هم اکنون به ۲۰ میلیون مشترک افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید براینکه هیچ محدودیتی در دسترسی به اینترنت برای مسائل پژوهشی و مطالعاتی و دانشگاهی وجود ندارد خاطرنشان کرد: در تلاش برای افزایش تولید محتوای فارسی هستیم و در این زمینه طی یک سال اخیر تولیدکنندگان نرم افزار و اپلیکیشن اقدامات موثری انجام داده اند.

  • ۲۸ میلیارد تومان به ۷۶ شرکت اختصاص یافت

واعظی در مورد ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناوری اطلاعات از محل وام وجوه اداره شده این وزارتخانه نیز گفت: در این مرحله ۲۸ میلیارد تومان به ۷۶ شرکت متقاضی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: مدت فراخوان برای ارائه درخواست این تسهیلات را تا ۳ هفته آینده تمدید کرده‌ایم و در طول این مدت نیز ۱۷۰ شرکت متقاضی دریافت وام از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده اند؛ این وزارتخانه مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات به شرکت‌های فناوری اطلاعات در نظر گرفته است.