همشهری آنلاین: روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی پیامی صادر کرد که در بخشی از این پیام آمده است: آزادگان، شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، در این پیام ، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان غیور به میهن اسلامی، آمده است: روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی مان شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند. آزادگانی که با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و از شکنجه ‏های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند و راضی به رضای خدا بودند.

در ادامه این پیام آمده است: امروز، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ‏ای است که پس از تحمل سال ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش به وطن بازگشتند و به انتظار میلیون‏ها ایرانی پایان دادند. در این روز، شکیبایی مادران، پدران، همسران و فرزندان این آزادمردان به‏ بار نشست و سال ‏های نگرانی و شوق دیدار به پایان رسید و وعده الهی «و بشر الصابرین» تحقق یافت.

این پیام افزود: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‏ ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) با درس ‏گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ‏ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «هیچ‏کس در نظام جمهوری اسلامی ایران با داشتن چنین ذخیره ‏های ارزشمندی مثل شماها(آزادگان) و بقیه آحاد ملت، در مقابل دشمنان یک لحظه احساس ضعف نخواهد کرد.»