همشهری‌آنلاین: مرکز گرشگری جهاد دانشگاهی و بنیاد ملی نخبگان نشست هماهنگی با هدف ترویج فعالیت­‌های گردشگری برای نخبگان کشور را برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران (Istta)، نشست هماهنگی با حضور اعضای ستاد اجرایی­ سازی سند راهبردی نخبگان و مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه صورت پذیرفت.

این نشست، نظر به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت­های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم­ افزاری بین بنیاد ملی نخبگان و مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران برگزار گردید.

هدف از این نشست آشناسازی اجتماع نخبگانی با جاذبه­ های طبیعی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی کشور به منظور ارتقای خودآگاهی ملی و حس دلبستگی به میهن و همچنین افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران با تاکید بر جایگاه بی­ بدیل اسلام در شکل­ دهی به هویت ایرانی و ارتقای تمدن ایرانی بود.

اعضای حاضر در این نشست گسترش گردشگری علمی- فرهنگی با تاکید بر اردوهای علمی- پژوهشی با رویکرد مهارت­ محور را برای نخبگان کشور مورد تاکید قرار دادند.

خاطر نشان می­گردد که استعدادهای برتر دانشگاه­ها، رتبه‌­های نخست دانشگاه­‌ها، برندگان المپیادها، مخترعان و همچنین اساتید ممتاز، نخبگان کشور را تشکیل می‌دهند که قرار است طی مذاکرات بعمل آمده بین این دو مرکز، تسهیلات و امکانات گردشگری جهت توانمندسازی هر چه بیشتر این قشر فراهم گردد.