همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مراسم دهه کرامت برای یک خط یا گروه خاص برگزار نمی‌شود، گفت: در برنامه‌ریزی برای گرامیداشت مناسبت‌ها باید توجه داشته باشیم که کار ما مربوط به شخص، جناح و تفکر خاصی نیست بلکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آیت‌الله رضا استادی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید دارای جاذبه باشد تا همه مردم از گروه‌های مختلف را جذب کند و برگزاری جلسات با هدف تعمیق و تحکیم اعتقادات مردم صورت گیرد.

وي مهمترین مشکل در کارهای تبلیغی را كم‌توجهي به هدف کاری که انجام می‌گیرد دانست و افزود: در کشورمان قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما نباید تنها به حفظ و خواندن قرآن توجه شود بلکه باید با هدف یادگیری، درک و فهم قرآن به آن توجه شود.

آیت‌الله استادی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت دهه کرامت نیز نیازمند برنامه‌ریزی و تعیین هدف مشخص است و باید دانست که این مراسم به جهت تبلیغ و ترویج دین است یا تنها به منظور برگزاری مراسم جشن است که متاسفانه در برخی موارد هدف مورد نظر مورد غفلت واقع می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم دهه کرامت یک کار 10 روزه نیست بلکه یک امر سالیانه همراه با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است که اگر این فعالیت‌ها با هدف مشخصی برگزار شود قطعا تاثیرگزاری خوبی خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: وقتی ایام مراسم عاشورا در کشور آغاز می‌شود از همه گروه‌ها و جناح‌ها، مرد و زن، کودک و نوجوان در آن شرکت می‌کنند و تنها برای یک خط یا گروه خاص برگزار نمی‌شود که در همین راستا برگزاری مراسم دهه کرامت نیز باید چنین باشد.

آیت‌الله استادی خاطرنشان كرد: برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت باید دارای جاذبه باشد تا همه مردم از گروه‌های مختلف را جذب کند که این امر نیازمند این است که برگزاری جلسات با هدف تعمیق و تحکیم اعتقادات مردم صورت گیرد تا کار نتیجه مطلوب و قابل ارزیابی داشته باشد.

وی یادآور شد: در برگزاری مراسم و برنامه‌ریزی در گرامیداشت مناسبت‌ها باید توجه داشته باشیم که کار ما مربوط به شخص، جناح و تفکر خاصی نیست و نباید همه امور را با یکدیگر مخلوط کرد، بلكه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: برگزارکنندگان مراسم نیز باید خود دارای معیار درستی برای همکاری باشند و به گونه‌ای عمل نکنند که کاری که خود انجام می‌دهد را درست و کار دیگران را نادرست عنوان کند بلکه خودمان باید برای دیگران معیار دینی باشیم و حواس‌مان جمع باشد دچار اشتباه نشویم چراکه در عصر حاضر، عمل ما بسیار مهم و تاثیرگذار است.

آیت‌الله استادی عنوان کرد: یکی از مهمترین گزینه‌های درست عمل کردن، حرام نکردن بودجه و بیت‌المال است چرا که مردم می‌بینند و نسبت به این مسائل بسیار دقیق و حساس هستند لذا با توجه به اینکه کار فرهنگی باید دارای یک بازده مناسبی باشد نباید با انجام کار فرهنگی به دنبال منافع و سود شخصی خود باشیم بلکه باید در همه امور مردم را دخیل بدانیم.

وی با بیان اینکه «صرف نظر از منافع فردی، عمل را موثرتر می‌کند» عنوان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت و تاثیرگذاری خوبی در جامعه داشته باشیم باید ارائه گزارش‌هاي کاری که انجام می‌دهیم همراه با واقعیت باشد.

وی افزود: هر قدمی که برای تبلیغ دین برداشته می‌شود بی‌تاثیر نخواهد بود اما باید در این راستا به محتوای مطلب به طور جدی توجه شود.

برچسب‌ها