همشهری آنلاین: رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: اگر جشن‌های مذهبی به ویژه جشن‌های اعیاد و موالید در هیئت‌های مذهبی بتواند تفکر شیعی و تعالیم زندگی‌ساز ائمه اطهار را برای مردم تبیین کند، بهترین نوع شادی را در جامعه تزریق خواهد کرد که زودگذر نبوده و آثار ماندگار آن مشاهده خواهد شد.

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی از دهه کرامت به عنوان فرصتی برای احیای فرهنگ شادمانی با محوریت اهل بیت (ع) نام برد و گفت: شادی پذیرفته شده در اسلام، آن شادی است که نتیجه آن عبادت، کمال و انگیزه بیشتر برای حرکت به سوی تعالی باشد.

وی، مودت، محبت و اطاعت از اهل بیت را مستلزم شناخت دانست و بیان کرد: دهه کرامت ابزاری برای ارادت به خاندان وحی است و باید بتوانیم در این دهه زمینه رشد فردی و اجتماعی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه دهه کرامت در سال 94 با شعار «ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) با همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، یاد آور شد: هیئت‌هاي مذهبی باید با استفاده از ظرفیت خود در جهت تحقق این شعار تلاش کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان افزود: آذین‌بندی معابر و میادین شهر و روستاها، برگزاری نمایشگاه عکس رضوی، مراسم شبی با قرآن، مسابقات مختلف فرهنگی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری جشن‌های مختلف در مساجد و حسینیه‌ها از جمله برنامه‌های هیئت‌هاي مذهبی و تشکل‌های دینی كاشان در دهه کرامت است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از اعزام 40 مبلغ دینی به مناطق روستایی جهت سخنرانی در هیئت‌هاي مذهبی و جشن‌های ولادت امام رضا (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: 20 روحانی مستقر و طرح هجرت اداره تبلیغات اسلامی کاشان نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی و شادیانه رضوی را در روستاهای محل استقرار خود اجرا می‌کنند.

وی برگزاری جشنواره ملی «آه و آهو» و جشن بزرگ «دختران آفتاب» را از مهمترین برنامه‌های تشکل‌های مذهبی کاشان در دهه کرامت اعلام کرد و افزود: بیش از 300 هیأت مذهبی کاشان نیز خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های ویژه رضوی در مساجد و حسینیه‌ها آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: پرچم گردانی گنبد امام رضا (ع) و نقاره‌زنی خادمان حرم رضوی، اجرای شب شعر رضوی با حضور تعدادی از شاعران مطرح و برجسته کشور، تقدیر از شاعران آیینی پیشکسوت کاشان، برگزاری همایش طب رضوی با حضور غلامرضا کرد افشاری، اجرای همایش‌های مهدویت و قرآن و جشن کودکان رضوی از جمله برنامه‌های جشنواره «آه و آهو» در دهه کرامت است که به همت مؤسسه خادمان امام رضا (ع) کاشان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها