یک روز پس از انتشار گزارش همشهری درباره لوله‌گذاری در بخشی از جنگل ابر، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مخالفت صریح سازمان متبوع خود با عبور لوله از این رویشگاه جنگلی خبر داد و گفت: طرح انتقال آب از چشمه‎‌های قطری استان گلستان باعث آسیب جدی به جنگل ابر می‎شود و فاقد توجیه است.

  اين در حالي است كه مسئولان سازمان حفاظت محيط‌زيست به‌عنوان متوليان منطقه حفاظت شده هنوز نسبت به عبور خط لوله آب از منطقه حفاظت شده جنگل ابر واكنشي نشان نداده و همچنان سكوت كرده‌اند.

بهزاد انگورج در گفت‌وگو با مهر، افزود: سازمان جنگل‌ها به‌هيچ‌وجه اجازه قطع درختان در جنگل ابر را به‌دليل طرح انتقال آب از چشمه‌هاي قطري از گلستان به سمنان نمي‌دهد.

وي با بيان اينكه سازمان جنگل‌ها متولي بخش آب نيست، اظهار داشت: استان سمنان بايد از روش‌هاي ديگري براي كمبود آب اين استان استفاده كند كه يكي از مهم‌ترين آنها اصلاح الگوي مصرف است و سازمان جنگل‌ها اجازه نمي‌دهد كه جنگل ارزشمندي مانند جنگل ابر تاوان الگوي نادرست مصرف آب در ديگر استان‌ها را بدهد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها با بيان اينكه به‌طور كلي از نظر اين سازمان، طرح‌هاي انتقال آب، طرح‌هاي مناسبي نيستند، تصريح كرد: استان گلستان در حال حاضر يكي از استان‌هاي كم‌آب كشور است و اگر چنانچه اين طرح در گذشته تأييد شده است به هيچ عنوان در حال حاضر قابل اجرا نيست. انگورج اظهار داشت: فارغ از اينكه سازمان جنگل‌ها با اين طرح به‌دليل آسيب به درختان در جنگل ابر مخالف است، مسئولان استان سمنان بايد بدانند طرحي در اين ابعاد پاسخگوي كمبود آب در آن استان نخواهد بود.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها افزود: تاكنون هيچ‌گونه استعلامي از اين معاونت براي ادامه اجراي اين طرح نشده و قطعا چنانچه استعلام شود، مخالفت صريح خود را با ادامه آن اعلام خواهيم كرد. وي در واكنش به ورود ماشين‌آلات سنگين به جنگل ابر براي اجراي طرح انتقال آب هم گفت: اين اقدام خلاف قانون است و سازمان جنگل‌ها پيگير اين تخلف است.