همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در نخستین بازی مرحله حذفی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به مصاف تیم ایتالیا رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را شکست داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، طبق نظر محمد وکیلی، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان ارنج اصلی تیم ملی والیبال ایران در این دیدار را جواد کریمی، رسول آقچه‌لی، طیب عینی٬ علی‌اصغر مجرد، میربابک موسوی٬ امیرحسین اسفندیار و اسماعیل طالبی تشکیل داد.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران از دقایق ابتدایی کار را با قدرت آغاز کردند و به نوعی لاجوردی‌پوشان را اسیر سرویس‌های قدرتمند خود کردند، از طرفی لاجوردی‌پوشان نیز هم‌پای شاگردان وکیلی در امتیازآوری موفق بودند تا جايي كه با امتیاز 25 بر 17 نتیجه ست را به نفع خود به پایان رساندند.

در ست دوم تعداد رالی‌های به وجود آمده زیاد بود و بازیکنان دو تیم برای گرفتن حتی یک امتیاز باید تلاش زیادی را از خود نشان می‌دادند.

این ست نیز با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم ملی والیبال ایتالیا به پایان رسید.

در ست سوم تیم کشورمان شروعی طوفانی داشت و توانست در رالی‌های به وجود آمده نسبت به حریف موفق‌تر عمل کند. نوجوانان لاجوردی‌پوش نیز نمی‌خواستند این ست را واگذار کنند و کار به ست‌‌های بعدی کشیده شود.

ملی‌پوشان ایران که اواسط این ست به خود آمده بودند، موفق‌تر از قبل بازی کردند و توانستند به خوبی مهره‌های کلیدی حریف را از کار بیاندازند و 10 اختلاف امتیاز به وجود آمده در جریان بازی را به خوبی جبران کرده و این ست را با نتیجه 25 بر 20 به نفع خود به پایان رسانند.

در ست چهارم نيز بازیکنان تیم ایران به هیچ عنوان نمی‌خواستند نتیجه این ست را به حریف واگذار کنند. این ست با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم ایران به پایان رسید.

بازیکنان ایران که به خوبی توانستند دو ست باخته خود را به برد تبدیل کنند، برای حذف تیم ایتالیا در ست پنجم همانند ست‌های قبل کار را پرقدرت آغاز کردند.

در این ست شاگردان وکیلی راه‌های امتیازآوری حریف را مهار کردند و این ست را با نتیجه 15 بر 11 به نفع خود به پایان بردند.

تيم ايران قبل از اين بازي تيم آلمان را هم شكست داده بود.